لینک های دسترسی

Breaking News

عساکر پاکستان ۱۹ تن از تندروان طرفدار طالبان را کشته اند.


مامورين نظامي پاکستان ميگويند که عساکرآنکشور ۱۹ تن از تندروان طرفدار طالبان را در دو تصادم جداگانه درآن منطقه قبائلي وزيرستان شمالي کشته اند که درين اواخر صحنه تشدد هاي فزاينده بوده است.

اردوي پاکستان ميگويد تندرواني که سعي ميکردند بر مواضع نظامي بروز شنبه حمله کنند امروز يکشنبه مورد حمله اردو قرار گرفتند و حملات شان خنثي گرديد. ۱۳ تندرو کشته شدند.

از کشته شدن افراد نظامي پاکستان گزارش داده نشده است. اردو ميگويد که شش تن ديگر از تندروان امروز يکشنبه طي گلوله باري در نبرد جداگانه کشته شدند و همچنان شش عسکر حکومتي مجروح گرديدند.

در ايالات متحده، جارج بش بروز شنبه در واشنگتن ، حمايت کامل خود را از حکومت پاکستان در سعي انکشور براي خروج افراطيون القاعده و طالبان از مناطق قبائلي در نزديکي سرحد افغانستان ابراز داشت.

جارج بش گفت که گزارشهاي استخباراتي ايالات متحده ، تجديد فعاليت هاي مربوط به القاعده را بايک معامله پرويز مشرف با رهبران قبائلي در سال گذشته مرتبط يافته است.

بعد از انکه رهبران قبائلي تعهد نمودند که انها به جنگجويان طالب و القاعده اجازه استفاده از مناطق قبائلي را نمي دهند جنرال مشرف موافقه کرد عساکر را از منطقه سرحد بيرون نمايد.

جارج بش گفت چنين بنظر ميايد که رهبران قبائلي يا نخواستند و يا قادر نشدند که دهشت افگنان را از داخل شدن به منطقه ممانعت کنند.

XS
SM
MD
LG