لینک های دسترسی

Breaking News

حضور نیروهای نظامی آلمان در افغانستان درحال بدنام شدن است


روزنامه هرالد تریبیون در مطلبی نوشته است که قانون گزاران آلمانی به روز یکشنبه گفتند که حضور نیروهای نظامی آلمان در افغانستان درحال بدنام شدن است که این می تواند حکومت ائتلافی" آنگلا میرکل" صدر اعظم این کشور را وادار بسازد تا درباره حمایت اش از عملیات ضد تروریزم در افغانستان تجدید نظرنماید.

روزنامه ی مذکور نوشته است بدنامی روزافزون، حکومت را در رخصتی های آخر هفته هراسان کرد و این زمانی به وقوع پیوست که حزب مخالف، سبزها، با ادامه تعهد آلمان برای حضور در افغانستان رای مخالف داد.

به نوشته این مطلب هرالد تریبیون "رونالد پوفال" سرمنشی حزب صدراعظم مارکل یعنی اتحاد دموکراتیک مسیحیان حزب سبزها را به دور شدن از مسئولیت هایشان متهم کرد.

هرالد تریبیون نوشته است که موضع مخالف سبزها با آنکه صلح جویانه است اما یک چالش را برای سوسیال دموکراتها یعنی شرکای ائتلاف صدراعظم میرکل قرار می دهد.

به نوشته این روزنامه " نیلز انان" ، یک قانونگزار سوسیال دموکرات و متخصص پالیسی خارجی روز یکشنبه از حزب اش خواست تا تصمیم سبزها را جدی بگیرد.

او گفته است که مردم به صورت روزافزون درباره ماموریت آلمان درافغانستان دچار تردید می شوند.

این روزنامه نوشته است که برطبق یک نظرسنجی عمومی که توسط موسسه "فورسا" در ماه جاری انجام شد بیشتر از 50 درصد آلمانی ها خواستار عقب نشینی عاجل عساکر آلمان از افغانستان هستند.

هرالدتریبیون نوشته است در جریان یک مناظره هیجانی به روز شنبه ی گذشته که در دانشگاه شهر" گاتین جین" تدویریافت، جناح حزب صلح طلب سبزها با رای مخالفی که داد به طور آشکارا رهبری شان را از فرستادن عساکر به عملیات نظامی برضد طالبان و القاعده مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته "هرالد تریبیون" توده مردم عادی حزب سبزها نیز به ادامه استفاده جت های اکتشافی تورنادوی آلمان رای مخالف دادند.

این جتهای اکتشافی برای شش ماه استخبارات ضروری را برای نیروهای ناتو که مصروف جنگ با خشونت های شدید شورشیان در جنوب افغانستان هستند جمع آوری میکند.

روزنامه مذکور نوشته است که آلمان هیچ عسکری مستقیما در ماموریت ایالات متحده امریکا درافغانستان ندارد اما در دومنظر دیگر تلاشهای امریکا در شاخ افریقا و کویت شرکت دارد.

هرالد تربیون همچنین به نقل قول از مقامات وزارت دفاع آلمان نوشته است که اگر این تعهد حضور آلمان در افغانستان تجدید نگردد آنوقت از ادامه فعالیت طیارات جت تورنادوی آلمان توسط مجلس سفلی پارلمان این کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد و در آن صورت طیارات جت تورنادوی آلمان برای انجام هر ماموریت نظامی و کمک به جمع آوری استخبارات هوایی برای امریکائیها باید مجوز قانونی داشته باشد.

این روزنامه درادامه نوشته است که صدراعظم میرکل نیز توضیحاتش را به مردم درباره علل باقی ماندن نیروهای آلمانی درافغانستان آغاز کرده است.

هرالد تریبیون نوشته است که صدر اعظم میرکل در پاسخ به انتقادهای روزافزون احزاب مخالفش که خواستار عقب نشینی منصفانه یا عقب نشینی به طور کامل شدند گفته است هیچ گزینه علی البدلی برای باقی ماندن درافغانستان وجود ندارد.

روزنامه مذکور به نقل از صدر اعظم میرکل نوشته است که ما نباید افغانستان را با دهشت افگنی رها کنیم.

این تعهد نظامی در افغانستان برای کسانی که در افغانستان زندگی میکنند بسیار مهم است و همچنین برای امنیت و آزادی شهروندان آلمانی مهم می باشد.

XS
SM
MD
LG