لینک های دسترسی

Breaking News

اقدامات ناکافی اندونزیا برای جلوگیری از شیوع انفلونزای پرنده گان


نهادی های صحی جهانی از مقامات اندونزیائی خواسته اند تا از اقدامات شان جهت جلوگیری از بروز انفلونزای پرنده گان وضاحت دهند.

این مرض تا اکنون جان بیشتر از ۸۵ تن را درین کشور گرفته و شیوع آن نیز روبه کاهش قابل ملاحظه نیست.

به اساس گزارش چاد بوشرد گزارشگر صدای امریکا از جاکارتا پایتخت این کشور، مقامات آنچه را که برای جلوگیری پخش این بیماری اجرا نموده اند، قناعت بخش میدانند.

مسوولین برنامه جلوگیری از انفلونزای پرنده گان مربوط به ملل متحد با مقامات کشور اندونیزیا در یک نشست دو روزه در شهر بالی روی این مسله گفتگو نمودند.

درین نشست برنامه های کشور اندونیزیا که جهت جلوگیری از پخش این مرض روی کار است، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

آقای بایو کریسنامورتی مسوول کمیته ملی جلوگیری از انفلونزای پرنده گان در اندونیزیا میگوید اقدامات و فعالیت های شان برای کشف و جلوگیری از بروز این بیماری در حال بهبود و خوبتر شدن است.

وی میگوید "بخش های نظارت ازین بیماری را سه برابر ساخته ایم، پس میتوان ادعا کرد که اجزای مراقبت ما در حال تکمیل شدن است ولی تا هنوز برای تمام اندونیزیا کافی نیست."

امکان بروز این بیماری از طریق پرنده گان در سراسر جهان بوده و خطرناکترین شکل آن، ویروس H5N1 پرنده گان میباشد. از سال ۲۰۰۳ بدین سو بروز این انفلونزا باعث بیشترین تلفات انسانی در آسیا گردیده است.

بیشتر از ۵۰ در صد اشخاص مبتلا به این مرض جان شان را از دست داده اند. در موارد زیادی انسان ها از طریق تماس با و یا استفاده ازمرغ ها و پرنده گان ملوث مبتلا به این بیماری میشوند.

آنچه باعث نگرانی بیشتر در اندونیزیا گردیده محل بود و باش اشخاصی است که در نزدیکی فارم های مرغداری زنده گی میکنند.

پژوهشگران معتقدند فقط گذشت زمان کوتاهی در کار است تا این ویروس شکل انتقال پذیری را اختیار نموده در بین انسان ها قابل بروز گردد.

دوشنبه گذشته، سازمانی صحی جهانی (WHO) از بروز حتمی الوقوع این انفلونزا هشدار داده و اقدامات برای جلوگیری ازین مصیبت را در تمام جهان کم و خوشبینانه خواند.

گروپ که در نشست دو روزه بالی اشتراک ورزیده بود، رهنمود های جدیدی را برای وقایه موثر ازین بیماری در اندوزیزیا معرفی کردند.

XS
SM
MD
LG