لینک های دسترسی

Breaking News

منشی عمومي موسسۀ ملل متحد ياد آورئ چالشهاي ترس آور جهان


همچنان رئيس جمهور بش با استفاده از اشتراک و حضورش در مجمع عمومي ملل متحداز حکومات کيوبا، سودان، زمبابوي و همچنان برما انتقاد کرد و تعزيرات جديد را عليۀ آن کشور ها اعلام داشت.

آقاي بش گفت ايالات متحده قيودات اقتصادي شديد تر و موانع صدور ويزا را عليۀ رهبران برما گتسرش خواهيد بخشيد.

وي از ساير کشور ها خواست تا از صلاحيتهاي شان عليۀ آن رژيم نظامي استفاده نمايند. انتقاد رهبر ايالات متحده از حکومت هاوانا باعث شد تا هيات کشور کيوبا تالار مجمع را ترک گويد.

قبلاً بان کي مون منشي عمومي موسسۀ ملل متحد بر رهبران جهان فشار آورد تا جهت مقابله با آنچه يک تعداد چالشهاي ترسناک خواند، از يک سلسله تغيرات در سرتاسر آن سازمان طرفداري کرده و آنرا بپذيرند.

هنگام افتتاح مجمع عمومي موسسۀ ملل متحد امروز سه شنبه آقاي بان بهبود در شفافيت ،جوابگويي، کفايت و موثريت در آن سازمان را پيشنهاد کرد.

منشی عمومي چند چالش عمده و داراي ارجحيت را فهرست داد که آن موسسۀ جهاني با آن مواجه ميباشد.

از کاهش در گسترش سلاح کشتار دست جمعي گرفته تا مقابله با تغير اوضاع جوي کرۀ زمين و فقردر جهان.

او از کشور هاي جهان تقاضا کرد تا دور مذاکرات تجارت جهاني در دوهه را پيشرفت داده و براي ختم تراژيدي بشري در منطقۀ دار فور سودان کار نمايند.

بان کي مون همچنان از حکمروايان نظامي در برما تقاظا کرد تا از خويشتن داري کار گرفته و با اعتراض کنندگان مذاکرات را بر گزار کنند.

و نزوويلا امروز اعلام داشت که هوگو چاويز رئيس جمهور آن کشور بعد از خطابۀ سال گذشته اش در مجمع عمومي ملل متحد که طي آن به رئيس جمهور بش بحيث شيطان اشاره کرده بود، در آن مجمع ظاهر نخواهد شد.

XS
SM
MD
LG