لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات بينظير بوتو صدر اعظم سابق پاکستان مبني بر بازگشت اش به پاکستان


خانم بیظير بوتو صدر اعظم سابق پاکستان تائيد کرده است که فردا پنجشنبه به کشورش برگشته و به سالها تبعيد اختياري خاتمه خواهد داد.

خانم بوتو در يک کانفرانس مطبوعاتي در دوبي گفت با وجود تهديدات متعدد از جانب تندروان پاکستاني و عرب، ذريعه طياره مستقيماً به شهر بندري کراچي پاکستان خواهد رفت.

او همچنان قول داد که ديموکراسي را در پاکستان اعاده خواهد کرد. جنرال پرويز مشرف رئيس جمهور پاکستان از خانم بوتو قبلاً خواسته بود تاريخ مسافرتش رابه پاکستان، تا هنگاميکه محکمه عالي پاکستان بر استحقاق قانوني داوطلب شدن او براي يک دور ديگر برياست جمهوري پاکستان تصميم نگرفته، بتعويق اندازد.

دو رهبر در مورد تقسيم قدرت بين شان مذاکره کرده و رئيس جمهور پاکستان فرماني را امضا نمود که به خانم بوتو که متهم به ارتشا و فساد اداري شده و همين امر سبب شد در سال ۱۹۹۹ راه تبعيد اختياري را در پيش گيرد، عفو عمومي را اعلام ميدارد.

در اسلام آباد محکمه عالي پاکستان امروز چهارشنبه بر مبناي عرايضي که انتخاب شدن مجدد پرويز مشرف را برياست جمهوري پاکستان برغم حفظ مقام قومانداني نظامي کشور به چالش گرفته، جلسالت استماعيه خود را بتعويق انداخت.

XS
SM
MD
LG