لینک های دسترسی

Breaking News

بررسی علمی جدید راه تشخیص بیماری قلب را تغییر داده است


تصاویر طبی و تکنالوجی پیشرفته کامپیوتری به طور قابل توجه یی بیماری قلبی را به گونه یی آسان تر، ایمنی تر و بهتر تشخیص میدهد.

داکتر جیمز ایرلز، آمر طبی در مرکز مشاوره رادیولوجی منطقه فیرفکس واشنگتن دی سی می باشد. گری هیگز پدر خانم داکتر ایرلز کلوسترول بسیار بالایی دارد وهمچنین سابقه بیماری قلبی درخانواده اش دارد.

با یک سیستم عکس برداری جدید به نام عکس برداری لحظه یی ضربان یا اسنپ شات پالز که با تکنالوجی عکس برداری طبی ترکیب یافته است داکتر ایرلز یک عکس کامل از قلب بیمارش را در اختیار دارد.

داکتر جیمز ایرلز می گوید:" این یک آزمایش است و به نظر می رسد که شریان های قلب که مجراهای عبور خون است، قلب خود خون را از همین طریق تامین می کند."

در مرتبه دوم داکتر ایرلز 200 عکس نازک از قلب آقای هیگز در دست دارد. یک طرز العمل کامپیوتری مخصوص عکسها را به شکل سه بعدی تبدیل می کند. در عکس های قلب آقای هیگز عضله ها برداشته شده اند و تنها شریانهای حیاتی که خون را به قلب می رساند باقی مانده است.

داکتر جیمز ایرلز می گوید:" به این ترتیب وقتی که مردم می گویند که آنها مشکل سخت شدن شریان ها یا بیماری قلبی دارند این خود همان جمع شدن کلوسترول ها و دیگر چیزها در اطراف این شریانهای کوچک و عضله های قلب است و ما عکسها را به شکل سه بعدی تبدیل می کنیم زیرا این عمل به ما کمک می نماید تا ما داخل شدن به شریان ها را ببینیم و اگر کدام انسدادی باشد مشاهده نماییم."

تکنالوجی بررسی و عکس برداری از قلب درحدود پنج سال است که انجام می گردد. آنچه امسال جدید است سافت ویر یا نرم افزار تغییر و تبدیل عکس ها و ایجاد عکس های بهتری برای استفاده کمتر از تعششعات رادیولوجی است. زیرا قرار گرفتن مفرط در معرض تشعشعات رادیولوجی مصاب شدن به خطر سرطان را افزایش می دهد.

این نشانه تجارتی یعنی طرزالعمل عکس برداری لحظه یی ضربان برای هر دو طرف یعنی بیمار و طبیب مفید می باشد.

داکتر جیمز ایرلز می گوید:" مفاد شما این است که کمتر در معرض تشعشعات رادیولوجی قرار می گیرید، ما هم می توانیم عکس هایی با کیفیت بهتر به دست بیاوریم. عکس با کیفیت بهتر مهم است زیرا این عمل به ما در تشخیص بهتر بیماری کمک می کند و به ما امکان می دهد تا انسداد های خردتر را که ما درگذشته قادر به تشخیص آن نبودیم پیدا کنیم."

تکنالوجی عکسهای لحظه یی ضربان فقط از ماه جون یعنی در حدود چهار ماه قبل برای دسترسی درسرتاسر جهان قرار گرفته است.

داکتر جیمز ایرلز می گوید:" قدرت واقعی اینجا است که این روش می تواند به سادگی بدون انجام آزمایش های خشن اگر شما بیماری قلبی داشته باشید آن را تشخیص بدهد و این واقعا تغییری اساسی در دانش قلب شناسی پدید آورده است این روش به عنوان یک وسیله پیشگیر بسیار قدرتمند است."

چنانچه برای آقای هیگز فقط تقریبا یک نشانه کوچک بیخطر در عکس های او کشف شد که او پی برد که قلب سالمی دارد و با دریافت همین خبر از مرکز تشخیصیه بیماری قلب رخصت شد.

XS
SM
MD
LG