لینک های دسترسی

Breaking News

قواي ناتو و افغاني بر تندروان در جنوب افغانستان حمله کردند


پوليس در افغانستان ميگويد قواي افغاني و بين المللي بر شورشيان طالب در منطقۀ ناآرام جنوب حمله کرده، در حدود ۳۰ جنگجو را کشتند.

سيد آقا ثاقب، قوماندان امنيۀ ولايت قندهار ميگويد ۱۲ شورشي ديگر در اين عمليات دران ولايت دستگير شدند.

در عين زمان، دگرمن ديويد اکسيتا، سخنگوي ناتو اين گزارش ها را رد ميکند که قواي ناتو طي يک حملۀ هوائي شام دوشنبه ۱۴ کارگر ساختماني افغاني را بقتل رسانيد.

زر تاوه تین خبر ناتو گفته است شواهدي بدست داردکه نشان مي دهد آن حمله موفقيت آميز بوده و به مرگ ۱۴ کارگر ساخاتماني افغان منجرنشده است.

بريد جنرال کارلوس برانک در بيانيه یي گفته است قواي افغاني و ناتو عبدلله جان را که يک رهبر کليدي طالبان د ر نورستان بود با ۵ تنا ز پيروان اودر حالي پي گرد کرد شام دوشنبه از يک مغاره به يک يک خيمه ميرفتند .

اوگفت در محل حادثه نشانه یي از اسباب و لوازم ساختماني ديده نشد و هيچ چیز نشان نميدهد که کدام کارمند ساختماني در محفل بوده باشد .

اما رئيس يک شرکت ساختماني مشترک افغاني و کوريائي به آژانس خبرگزاري فرانسه گفت همۀ ۱۴ نفري که درين حمله کشته شدند، منحيث کارگران شرکت اش تثبيت هويت گرديده اند.

قواي ناتو و ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده در جريان عمليات نظامي عليۀ شورشيان، بخاطر قتل اهالي، هدف انتقادات شديد قرار گرفته اند.

ناتو گفته است هرآنچه ميتواند در جهت جلوگيري از تلفات اهالي انجام ميدهد و تندروان طالب را متهم کرده که از اهالي منحيث سپر دفاع استفاده ميکنند.

XS
SM
MD
LG