لینک های دسترسی

Breaking News

کشف یک دایناسور بزرگ در افریقا


موسسه نشنل جیوگرافیک فسیل آرواره منحصر به فرد یک دایناسور عظیم الجثه را به نمایش گذاشته است.

انجمن نشنل جیوگرافیک در شهر واشنگتن دی سی اخیرا از کشف فسیلهای دایناسور که قبلا شبیه به آن دیده نشده را اعلام کرده است.

دانشمندان می گویند این دایناسور به نام نایجرساروس تاکویتی یک استخوان آرواره کلان بزرگتر از کاسه سرش دارد که ممکن است شبیه به یک گاو تغذیه می کرده است و در 110 ملیون سال قبل زندگی می کرده است.

تیرانوساروس دایناسور عظیم الجثه وحشی گوشت خوار و نوع گیاه خوار بزرگ، هر دو در فیلم جهانی پارک ژوراسیک به نمایش در آمدند که به طور قابل توجه یی از دایناسور های شناخته شده توسط دیرین شناسان متفاوت می باشند.

نایجرساوروس تاکوتی اخیرا در اداره مرکزی نشنل جیوگرافیک شهر واشنگتن دی سی به نمایش درآمد.

دایناسور عجیب افریقایی درمنطقه دشت صحرای افریقا توسط یک تیم تحت رهبری پاول سرنو، دیرین شناس پوهنتون شیکاگو کشف گردیده است.

پاول سرنو از پوهنتون شیکاگو می گوید: ما تکه های از کاسه سر این دایناسور و آن تکه هایی از کاسه سر آن را که فقط به ما نشان داده شده است، تهیه کرده ایم.

این واقعا یک حیوان عجیب بوده است که دهانش شبیه به یک جاروی برقی با صدها دندان باز می شده است.

آقای سرنو می گوید در واقعا من فکرمی کنم که قضاوتی که ازروی شکل او صورت می گیرد ممکن است این دایناسور مرده باشد و قبل از آنکه جسد آن توسط ریگ پوشیده گردد خشکیده باشد، زیرا گردن آن چرخش به عقب گشته را نشان میدهد که اغلب ما این حالت در حیواناتی که در گرما می میرند می بینیم.

نکته شگفت دیگر در کشف این دایناسور این است که دهان آن بزرگتر و عریض تر از کاسه سرش است و دهانش از 600 دندان پر شده است.

این دایناسور ردیفهای پنجاه تایی دندان دارد و در پشت هر کدام تا 9 دندان جایگزین دارد.

بعد از بیرون کردن با دقت استخوان های فسیل شده این دایناسور مورد مطالعه قرار گرفت و در لابراتوار پوهنتون شکاگو گردآوری شده است.

XS
SM
MD
LG