لینک های دسترسی

Breaking News

به تعقيب پيروزي اوباما و هکبي در آيوا مسابقه براي رياست جمهوري داخل مرحلۀ ديگري شد.


کانديدان رياست جمهوري ايالات متحده در قبال پيروزي برک اوباما از حزب ديموکرات و مايک هکبي از حزب جمهوريخواه، براي مبارزات انتخاباتي در انتخابات مقدماتي کليدي مجوزۀ هفتۀ آينده به ايالت نيوهمشر رفته اند.

بعضي از کانديدها صبح زود امروز از آيوا که صحنۀ اولين زورآزمائي انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۰۸ بود، به نيوهمشر وارد شدند.

اوباما که در دورۀ اول خدمتش در مجلس سنا از ايالت النوي قرار دارد، به آساني جان ادواردز، سناتور سابق و هلري کلنتن، بانوي اول سابق و سناتور برحال از ايالت نيويارک را شکست داد. ادواردز و کلنتن در درجات دوم و سوم در مجلس حزبي ديموکرات ها قرار گرفتند.

سناتور اوباما در آيوا به پشتيبانان خود که شور و هلهله را براه انداخته بودند گفت ميخواهد بعد از سالها اختلاف بين احزاب ديموکرات و جمهوريهخواه، ايالات متحده را متحد سازد. اوباما ميخواهد اولين رئيس جمهور سياه پوست ايالات متحده شود.

در جانب جمهوريخواهان، هکبي، مت رامني گورنر سابق ايالت مساچوستس را که نسبت بهر کانديد ديگر در آيوا بيشترين پول را مصرف کرده بود، شکست داد. هکبي گورنر سابق ايالت آرکنسا که ظرف چند ماه از گمنامي برون شده و در صف اول قرار گرفت به پشتيبانان خود گفت براي سياست و حکومت امريکا بايد روز جديدي بايد آغاز شود.

XS
SM
MD
LG