لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد و ادارات کمک رسان خواستار بازشدن ایجاد کرده بودند.


ملل متحد و ادارات کمک رسان خواستار باز شدن مجدد یک دهلیزهوایی میان کامرون و شرق چاد گردیدند که آن را چند سال قبل ایجاد کرده بودند.

از طریق این دهلیز کمک های حیاتی به صدها هزار نفراز پناهندگان سودانی و بیجاشدگان داخلی در شرق چاد می رسد. جنگ های اخیر میان نیروهای وفادار به ادریس دبی رییس جمهور چاد و گروهای شورشی در دایمنا پایتخت این کشور راه ها را قطع کرده است.

این دهلیز اکنون بسته است. کریستین برتیوم سخنگوی برنامه جهانی غذا به صدای امریکا گفت این بسیار مهم است که این دهلیزهوایی هرچه عاجل باز گردد. او گفته است ما شدیدا به ذخیره کردن مواد خوراکه قبل از شروع فصل باران در ماه جون یعنی سه ماه دیگر که پنج ماه به طول می انجامد نیاز داریم.

فصل باران در شرق چاد بسیار بد است و هیچ راهی نیست تا ما ازطریق زمین موادخوراکه را برسانیم زیرا راه ها کاملا سیل زده می باشد. ملل متحد و ادارات کمک رسان بین المللی درحال مراقبت از 240 هزار پناهنده سودانی از ولایت جنگ زده دارفور می باشد.

آنها همچنین به 180 هزار نفر از چاد مساعدت می کند که قریه هایشان زیر حملات گروه شورشیان مختلف قرار گرفت و مجبور به فرار از خانه هایشان گردیدند.

برتیومی می گوید تا اکنون وضعیت تحت کنترول است و سازمان جهانی خوراکه 12 هزار تن مواد خوراکه در داخل چاد دارد و این ادارات توزیع مواد خوارکه را درماه جنوری به پناهندگان و بجاشدگان داخلی قبل از آغازجنگ در پایتخت تکمیل کردند.

XS
SM
MD
LG