لینک های دسترسی

Breaking News

تحولات در افغانستان برای اکثر اعضای کانگرس امریکا، به قدر کافی سریع نیست


تحولات در افغانستان برای اکثر از اعضای کانگرس امریکا به قدر کافی سریع نیست. عصبانيت پیرامون تجارت سرسام اور تریاک، شورش طالبان و به گفته ای بعضی عدم کفایت حمایت قوای ناتو برای ماموریت حفظ صلح بین المللی، در کانگرس امریکا در حال افزایش است.

بعضی از اعضای کانگرس ایالات متحده میگویند امریکا در افغانستان کارهای زياد را انجام میدهند، ولی نتیجه ای اندک را بدست میاورند.

یک مشکل عمده، امحای تریاک در افغانستان است که در حدود ٩٠ فیصد ترياک جهان را تولید میکند.

جان وارنر سناتور جمهوری خواه از ریچارد بوچر معاون وزارت خارجه امریکا در مورد جویای معلومات بیشتر گرديد:

"شما میفهمید که ما در این راستا، راه طولانی را در پیش داریم. ولی چنین به نظر میرسد که حد اقل در سال جاري تولید تا اندازه کمتر شود. اما تلاش مشترک دیپلوماتیک با حکومت های دیگر در جریان است تا پولی را که قاچاقبران از ان استفاده میکنند و بعضی اوقات به طالبان نیز کمک میکنند، بیابند."

ریچارد بوچر معاون وزارت خارجه امریکا:

"مه نمیخواهم که شما را مجازات کنم. شما یک مامور خوبی حکومت هستين، ولی ما هیچ نتیجه ای را تا حال ندیده ایم. در این مجلس استماعیه کانگرس درمورد افغنستان مسله مهم سهم گیری قوای ناتو در ماموریت حفظ صلح در افغانستان بود."

رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده از کشورهای عضو ناتو خواست تا به افغانستان عساکر بیشرو تجهیزات اعزام نمایند.

کارل لیون، سناتور دموکرات: بطور آشکار باید گفته شود که کشور های دیگر عضو ناتو ناکام مانده اند و ما باید بر انها فشار بیشتر وارد کنیم تا کار را تا اندازه ای که لازم است انجام دهند.

ممکن جرمنی کمک های اضافی را به افغانستان بفرستد.

بر اساس خبرگزاري رویترز، سیاستمداران ارشد ائتلاف بر سر اقتدار جرمنی، موضوع تغير فرمان پارلماني را که موجوديت قواي جرمني ناتو را به سه هزار و پنجصد محدود ميسازد، مورد بحث قرار ميدهدند.

XS
SM
MD
LG