لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در کابل


بروز پنجشنبه، یک بم گذار انتحاری بر یک وسیله نقلیه نظامی عساکر ایالات متحده در نزدیک میدان هوایی شهر کابل حمله نمود که در این انفجار شش ملکی افغان کشته و حدود هژده تن دیگر زخمی گردیدند.

هیچ یک از چهار امریکایی که در دو موتر کاروان سفر میکردند، بصورت جدی زخمی نگردیده اند.

اين بم، دو موتر زرهدار قوای ائتلاف را تخريب کرده و بر چندين موتر ديگر، در کنار جاده نزديکي ميدان هوايي کابل صدمه رسانيد.

طالبان مسووليت اين حمله را ادعا نموده اند. ملل متحد میگوید تعداد حملات انتحاری شورشیان در طول سال 2007 به 160 حمله رسید.

در حوادث ديگر، مامورين افغانستان ميگويند بم کنار جاده سه پوليس افغان را امروز پنجشنبه در ولايت وردک کشته و چهار نفر ديگر را زخمي ساخت.

همچنان به گفته والی ولایت نیمروز واقع در جنوب غرب افغانستان، حملات هوائی قوای افغانستان و بين المللی چهل و يک تندرو طالب را درين هفته کشته است. قوای ائتلاف تحت رهبری ايالات متحده اين حمله را تائيد نکرده است.

در يک گزارش دیگر، پاکستان اعتراض شديدی را عليه قوای ائتلاف در افغانستان امروز بعد از آن ارائه کرد که در يک حمله ماورای سرحد، دو زن و دو طفل کشته شدند.

نطاق قوای ائتلاف اين مطلب را تائيد کرد که قوای برهبری ايالات متحده، بروز چهارشنبه سلاح دقيقا رهبري شده را بداخل پاکستان شليک کرده است.

وی گفت که آنها يک موضع تندروان را در يک و نيم کيلو متری داخل خاک پاکستان، هدف قرار داده بودند.

و طبق یک خبر دیگر، یک مامور ارشد ملل متحد، خواهان یک ماموریت دارای مشخصات واضح و بهتر در افغانستان گردید و گفت که تهاجمات طالبان از انچه انتظار میرفت بدتر است.

جان مری گاوهینو گفت شورشیان افغان از انچه انتظار میرفت، مقاوم تر و بیرحم تر میباشند و جامعه بین المللی طوریکه باید، در افغانستان متحد نبوده اند.

XS
SM
MD
LG