لینک های دسترسی

Breaking News

تیم ملی کرکت افغانستان در مسابقات جهانی در برتانیه


بروز سه شنبه تیم ملی کرکت افغانستان به منظور اشتراک در مسابقات کرکت ایالت جرسی بریتانیا که میان دوازده کشور جهان به راه انداخته میشود، کابل را به قصد انگلستان ترک نمودند.

این مسابقات کرکت که در جرسی از سوی فدراسیون کرکت جهانی یا ای سی سی برگزار میگردد، دور پنجم ابتدایی برای راه یابی به مسابقات کپ جهانی سال دو هزار و یازده میباشد.

ورزشکاران تیم ملی کرکت افغانستان در این مسابقات کوشش مینمایند با حریفان شان در مقام اول و دوم رقابت نمایند، تا در مسابقات بین المللی راه پیدا کنند.

مسوولین تیم ملی کرکت افغانستان میگویند که این رقابت برای انان خیلی با اهمیت میباشد، زیرا ورزشکاران شان در چهار ماه گذشته بیش از حد به تمرینات شان توجه نموده اند.

تاج ملک کوچ یا مربی تیم ملی کرکت میگوید: "بار اول است که تیم ملی کرکت افغانستان با لینگ میشن را به دست آورده است که توسط این ماشین، بازیکنان شان میتوانند، انداخت سریع توپ را دفاع یا بیت نمایند.

تاج ملک مربی تیم ملی کرکت افغانستان میگوید، هر چند تیم ملی کرکت افغانستان جوان است، اما در همین حال در ۳۷مسابقه ی جهانی اشتراک نموده که در ۳۴ مسابقه برنده گردیده است.

بزرگترین موفقعیت این تیم سال گذشته در مسابقات بیست کشور های آسیایی در کویت بود که برنده ی مقام اول این مسابقات شناخته شد. همچنان تیم کرکت افغانستان در نیپال هم دست آورد های قابل ملاحظه ی داشته است.

نوروز منگل کپتان تیم ملی کرکت افغانستان که خودش نیز اوپنر بیتسمن است، در مورد بازیکنان تیم اش چنین میگوید: "بازی کرکت با دو تیم از ورزشکاران اجرا میگردد، که یکی انان تیم انداخت توپ یا بالینگ و گروپ دومی دفاع یا بیتنگ میباشد.

بیتسمین توپ را قسمی باید پرتاپ نماید، که سه چوب که به شکل ایستاده گذاشته شده است به زمین بیافتد، و بلافاصله ورزشکار دوش میکند، که این دوش به سمت مخالف، یک امتیاز حساب میگردد.

هر گروپی که بیشتر رنز نماید، برنده شناخته میشود. یگانه مشکل عمده ی که ورزشکاران کرکت از آن یاد می نمایند، نبود میدان های بازی کرکت در افغانستان میباشد."

شهزاده مسعود رییس فدراسیون کرکت افغانستان میگوید گرچه در کابل جای بازی مخصوص کرکت ساخته است، اما نتوانسته اند در این مدت به تمام مشکلات ورزشکاران رسیده گی نمایند.

شهزاده مسعود رییس فدراسیون کرکت افغانستان بازی کرکت را افغانها در ایام مهاجرت در کشور پاکستان آموختند. در حال حاضر در بسیاری نقاط افغانستان این ورزش رایج گردیده است و این بازی در جهان ملیونها علاقمند دارد.

این بازی بیش از صد سال پیش، برای نخستین بار در دروان امپراتوری هند بریتانوی، در بالاحصار کابل توسط مکناتن، صورت گرفت.

XS
SM
MD
LG