لینک های دسترسی

Breaking News

شهر نیویارک میزبان فستیوال جهانی ساینس


شهر نیویارک از 28 ام می تا اول جون میزبان فستیوال جهانی ساینس بوده که هدف از تجلیل این فستیوال بزرگ، روشن اندازی و تاکید بر نقش ساینس در زنده گی همه روزه خوانده شده است.

ساینس مضمونی است که حتی بزرگ سالان امروز وقتیک در دوره مکتب آن را به حیث یک مضمون خسته کن و یا نهیب فکر میکردند، از آن دوری میجستند.

ولی هدف فیستوال جهانی ساینس از بین بردن چنین اعتقادات میباشد. Brain Greene که خود فزیکدان و یکی از براه کننده گان این فستیوال است، میکوشد ساینس را به سبک جدید و مختلفی معرفی نماید.

او میگوید: "ما تعداد زیادی از عناصر ملتی میدیا ( سمعی و بصری) را درین برنامه گنجانیده ایم. ما مواد بصری، موسیقی، موسیقی رقص را یکجا ساخته ایم تا تجربه واقعی از ساینس را ایجاد نمایم – که بنظر من همه یکجا است."

از سال ها بدین سو، فستیوال های علمی قسمت محبوب تجارب کسب شده اروپای ها بوده است، ولی در ایالات متحده اینطور نمیباشد.

این برنامه های مبتکر و جدید، که برای هیجان، سرگرمی و الهام گیری طرح شده، پهنای وسیع دارد.

موضوعات هیجان کننده و محرک این فستیوال شامل شگفته گی های زیبا در دنیای کونتم، طرح های قوی برای زنده گی شهری، و اینکه آیا روبوت ها میتوانند در زنده گی دوست ما باشند؟

Alan Alda یکی از مشتاقان این فستیوال هنرپیشه مشهور است. او که برای چندین سال میزبان یک برنامه ساینسی در تلویزیون بود، برای این فستیوال یک اعلان آگاهی عامه را تهیه نموده است.

او میگوید: "تهیج ساینس را از برنده گان جایزه نوبل دریابید، با موسیقی، فلم، تیاتر و رقص که الهامی از ساینس است، خود را هیجان سازید...."

براین گرینی میگوید درین فستیوال برای همه – از خورد ترین تا بزرگترین – برنامه در نظر گرفته شده است. او امیداور است تا نیویارک سالانه میزبان همچو فستیوال با اشتراک شهر های جهان باشد. این طلوع عصر جدیدی است، عصری که جهان ساینس را در خود میگیرد.

XS
SM
MD
LG