لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان سفير افغانستان را در مورد تذکرات حامد کرزي فرا خواند


پاکستان، سفير افغانستان را بدفتر وزارت خارجه فراخواند تا بيانيه اي اعتراض آميزخود را در مورد تذکرات حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان که احتمالا عساکر خود را به پاکستان ميفرستد ، تسليم نمايندو

دفتر وزارت خارجه پاکستان انور انورزي نماينده افغانستان را امروز دوشنبه فراخواند تا بيانيه اي اقاي کرزي را رد نمايد و سوگند ياد کرد که از تماميت ارضي پاکستان حمايت کند.

شاه محمود قريشي وزير خارجه پاکستان تبصره هاي اقاي کرزي را «تهديد اميز » خواند.

در افغانستان والي ولايت پکتيکا به خبرنگاران گفت که صد ها نفر در مرکز ان ايالت و در مناطق ديگر پکتيکا جمع شدند تا از بيانيه اي حامد کرزي حمايت نموده باشند

حامد کرزي به خبرنگاران بروز يکشنبه گفت که افغانستان احتمالا عساکر خود را براي تعقيب رهبران طالبان که فکر ميشود درپاکستان مخفي شده اند ارسال ميکند. کرزي گفت که وي ديگر حملات از ماوراي سرحد را که عساکر اردوي ملي افغانستان و قواي ائتلاف را هدف قرار ميدهد تحمل کرده نميتواند .

پاکستان درين مورد عکس العمل نشان داده گفت که يک کشور آزاد و مقتدر مداخله کشور هاي ديگر را تحمل کرده نمي تواند . صادق امروز اظهار داشت که مداخله در امور پاکستان براي جنگ در برابر دهشت افگني غير مفيد خواهد بود.

آقاي کرزي اين تذکرات جنجال برانگيز را بعد از ان ابراز کرد که تندروان طالب بر زندان عمده قندهار بروز جمعه حمله کردند و صد ها شورشي مظنون طالب را از قيد رها نمودند.

رهبر افغانستان مخصوصا در مورد بيت الله محسود که با القاعده ارتباط دارد و خود را رهبر طالبان اعلام کرده است و همچنان ملاعمر هردو در پاکستان هستند تذکر داده گفت که قواي افغانستان انها را در پايگاههاي شان هدف قرار خواهد داد . فکر ميشود هردوي انها در مناطق قبائلي در امتداد سرحدات افغانستان مستقر ميباشند.

XS
SM
MD
LG