لینک های دسترسی

Breaking News

خطابۀ سياست خارجی اوباما قبل از سفرش به خارج از کشور


براک اوباما نامزد احتمالي کرسي رياست جمهوري امريکا از حزب دموکرات ، امروز سه شنبه يک خطابۀ سياست خارجي اش را در واشنگتن ايراد خواهد کرد که طي آن اهدافش را براي خروج عساکر امريکايي از عراق وافزايش قوا در افغانستان تصريح خواهد داشت.

اين سناتور ايالت الينوي در بخشهايي از بياناتش مي گويد بخاطر تعهد ايالات متحده در عراق ، امريکا منابعي را که در افغانستان ضرورت است، در اختيار ندارد.

وي تعهد نمود که به ختم جنگ عليۀ القاعده و طالبان تمرکز خواهد کرد و تمام اسلحۀ ذروي و مواد مربوط به آنرا از نزد دهشت افگنان و کشورهاي سرکش پس خواهد گرفت.

اوباما گفت او خواهان يک ستراتيژي امنيت ملي ايست که منافع ايالات متحده را فراسوي عراق برسيمت بشناسد و بار سياست خارجي امريکا را بر زنان و مردان قواي نظامي اين کشور نيندازد. اين خطابه قبل از سفر اوباما در اواخر ماه جاري به عراق وافغانستان ايراد میشود.

رقيب وي، جان مک کين، سناتور ايالت اريزونا حمايت کنندۀ قوي جنگ عراق و يکي از حاميان اولي افزايش عساکر ايالات متحده در عراق بوده است.

مک کين بخشهايي از خطابۀ خود را امروز در نيو مکسيکو نشر خواهد کرد که در آن او از اوباما بخاطر طرح سياست خارجي قبل از سفر به کشور هاي شامل جنگ يعني عراق و افغانستان انتقاد کرده است.

XS
SM
MD
LG