لینک های دسترسی

Breaking News

هرات: پانزده تندرو کشته و پانزده گروگان نجات داده شدند


مامورين نظامي در افغانستان ميگويند قواي تحت رهبري ايالات متحده پانزده تند رو طالب را طي عملياتي امروز در غرب افغانستان کشته و پانزده گروگان را نجات داده اند.

مامورين قواي ائتلاف و افغان ميگويند دو رهبر طالبان در بين کشته شدگان در ولايت هرات هستند. گزارش داده ميشود که بعضي از ملکي ها نيز کشته و يا زخمي شده اند.

ناتو ميگويد قواي آن بروز شنبه در جريان يک عمليات نظامي در جنوب افغانستان يک رهبر ارشد طالبان را کشته است.

اتحاديه نظامي ناتو امروز پنجشنبه تائييد کرد که« بسم اله اخند» را کشته اند. ناتو قبلا اين رهبرنظامي طالبان را متهم به تهيه اسلحه و مواد منفلقه کرده بود که باعث هلاکت قواي افغاني و خارجي در ساحه شده است.

در يک انکشاف ديگر، مامورين در ولايت غربي هرات ميگويند که يک حمله قواي ائتلاف باعث هلاکت حداقل ۴ تن شده است. گذارش ها مشعراست که در اين عمليات اهالي ملکي کشته و يازخمي شده اند.

بروز چهار شنبه قواي ائتلاف برهبري ايالات متحده اذعان کرد که در يک حمله هوائي در نواحي غربي افغانستان ۸ تن از اهالي ملکي را کشته و ۲ تن ديگررا زخمي ساخته اند. قواي ائتلاف گفته است در اين عمليات بيک حمله بر عساکر شان عکس العمل نشان ميدادند.

ناتو ميگويد عساکرآن هنوز در يک ساحه متشنج در شرق افغانستان، برغم آنکه يک پوسته شانرا در آن ساحه که مورد حمله تندروان طالب قرار گرفت، ترک گفته اند، گزمه ميدهند.

ناتو بروز چهارشنبه اعلام کرد که عساکر ايالات متحده و افغان اين پايگاه را که در آن در حمله تندروان طالب بروز يکشنبه ۹ تن از عساکر امريکائي کشته شدند ترک ميدهند.

آن حمله در دهکده «وانت» واقع در سرحد ميان ولايات نورستان و کنر در قرب سرحد پاکستان رخ داد. حمله بر پوسته نظامي يکي از مهلکترين حملاات بر قواي امريکا از هنگامي بود که قواي ائتلاف برهبري ايالات متحده طالبان را در۲۰۰۱ از قدرت بر انداختند.

XS
SM
MD
LG