لینک های دسترسی

Breaking News

باراک اوباما کاندید ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا به افغانستان سفر کرد


براک اوباما نامزد فرضي رياست جمهوري از حزب ديموکرات، که به افغانستان مسافرت کرده انتظار ميرود امروز يکشنبه با حامد کرزي رئيس جمهورآن کشور ملاقات کند .

مامورين افغان اعلام کردند که دو شخصيت حين مسافرت سناتور ايلوناي به افغانستان ، که نخستين مسافرت اش به آن کشوراست ، با هم ديدار و ملاقات خواهند کرد .

همچنان انتظار مي رودسناتور اوباما به سلسله سفر بين المللي سناتور ي است که هدف ان تقويه مشي خارجي وي است،ازعراق ديدن نمايد.

آقاي اوباما با چک هيگل ، سناتورجمهوري خواه از ايالت نبراسکا و جک رييد، سناتور ديموکرات از ايالت رودايلند مسافرت مي کند .

اوباما خواستار خروج تدريجي قواي ايالات متحده ازعراق و تزئييد در حضور نظامي ايالات متحده در افغانستان شده و آنرا مهمتر از جنگ عليه دهشت افگني خوانده است .

اما جان مکين رقيب انتخاباتي اوبا ما از حزب جمهوري براي رياست جمهوري ، از اين سناتورکه در دوراول وظيفه سناتوري اش قراردارد، بخاطراعلام يک ستراتيژي براي عراق و افغانستان قبل از مسافرت به آن دو کشور انتقاد کرده ا ست .

سناتور مکين در بيانيه راديوئي خود بروز شنبه گفت که در يک زمان جنگ ، قومانداني عمومي قواي نظامي به متصدي آن عهده اجازه نميدهد وظيفه اش را بياموزد ! اين قانون گذار کهنه کار از ايالت اريزونا، ازتجارب خود ياد کرد وگفت هرگاه برياست جمهوري انتحاب گردد از تجارب چندين ساله نظامي وسياسي خوداستفاده خواهد کرد .

مسافرت اوباما به افغانستان و عراق توقف هائي را در اسرائيل ، اردن ، آلمان ، فرانسه و بريتانيا در پي خواهد داشت. مامورين فلسطيني ميگويند سناتوراوباما با رهبران فلسطيني در ساحل غربي ملاقات خواهد کرد .
XS
SM
MD
LG