لینک های دسترسی

Breaking News

چین: ورزشکاران و  تماشاچیان المپیک، از خطر دهشت افگنی در امان خواهند بود


مقامات چینائی به ورزشکاران و بازدیدکنندگان مسابقات المپیک بیجینگ که در راه سفر برای شرکت در مسابقات اند اطمینان میدهد که آنها از خطر دهشت افگنان در امان خواهند بود.

سن ویدی، سخنگوی کمیته تشکیلات المپیک بخبرنگاران گفت که چین ضمانت میکند مسابقات با صلح و آرامش جریان یابد.

کانال تلویزیونی هانگ کانگ بروز دوشنبه تصاویر کاشغر را در ولایت شینجیانگ چین پخش کرد که گفته است تیم تلویزیون مذکور چند ساعت بعد از آنکه شانزده تن پولیس کشته و تعدادی هم در اثر انفجار یک بم مجروح شدند، از جریان حادثه فلمبرداری کرده اند.

این کانال گفت تصاویر، قسمتهای خارجی هوتل را نشان میدهد - جائیکه در اطراف آن حمله صورت گرفته بود. تصاویر از مقابل هوتل کاشغر یا کاشی در حالی گرفته شده است که حاضرین نیز حادثه را مشاهد مینمودند.

حمله زمانی بوقوع پیوست که دو مرد، یک موتر لاری را در میان گروهی از افراد پولیس که درحال دوش بودند، در مرکز شهر رهایشی چین در ولایت هم سرحد با آسیای مرکزی حرکت داده و مواد منفجره را پرتاب کردن که باعث قتل شانزده افسر پولیس گردید و یک تعداد هم زخم برداشتند.

حمله ولایت شینجیانگ صرف چهار روز قبل از آغاز بازی های المپیک، رویدادی که در آن قوای امنیتی بین المللی زنگ خطر حملات حد اقل یک گروه تندرو اسلامی را اعلام نموده بود، بوقوع پیوست.

بعد از آنکه لاری ای مذکور با یک پایه برق تصادم کرد، هر دو مرد از موتر خارج شده و مواد منفجره ساخت خود شانرا مشتعل نمودند. همچنان با چاقوها به پولیس حمله ور شدند.

به گفته ای یک شاهد عینی در آغاز روز، درین حادثه چهارده تن کشته شده و دوتن دیگر به شفاخانه منتقل گردیدند. هیچ گزارشی در مورد جراحت افراد ملکی که در جاده های اطراف درحال عبور ومرور بودند داده نشده است.

پولیس در آغاز روز در منطقه گزمه نموده و بتلاشی مردم و خریطه های که توسط آنها حمل میشد میپرداخت.

کاشغر منطقه ای سیاحین و یکی از مراکز تجارتی راه ابریشم محسوب میشود که در فاصله ای 130 کیلومتر از سرحد با پاکستان، افغانستان و قزاقستان واقع شده است.

در تصاویر یک گروه شورشیان مربوط گروه اسلامی ترکستان را نشان میدهد که ماه گذشته در حال تجسس روی صفحه ای انترنتی بوده و مهمترین نقاط بازی های المپیک را مورد هدف قرار میدادند.

کارشناسان میگویند این گروه در سرحد پاکستان مستقر اند که اعضای آن از جانب گروه القاعده و طالبان پاکستانی تعلیمات نظامی حاصل میکنند.

تحلیلگران و مقامات چین میگویند با وجود یکصد هزار عسکر و پولیس بیجینگ و سایر کشورهای میزبان المپیک و تدابیر شدید امنیتی در آن کشور گروههای تندرو به مناطق دارای امنیت کمتر دست بحملات میزنند.

XS
SM
MD
LG