لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی انفجار در هوتل میریات اسلام آباد را شدیدأ محکوم ساخت


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، انفجار مهیب در هوتل میرییات اسلام آباد را شدیدأ محکوم نموده است.

حامد کرزی طی یک اعلامیه یی که از طرف دفتر ریاست جمهوری افغانستان انتشار یافت، گفته است وقوع این حملة غیر انسانی و وحشیانه در هنگام افطار و آنهم در بیست و یکم ماة رمضان ثابت ساخت که دهشت افگنان به دین اسلام ایمان ندارند و هدف آنها خونریزی و قتل مردم بیگناه میباشد.

بم گزاری هوتل مارییات در اسلام آباد از جانب رهبران جهان تقبیح گردید.

وزير داخله پاکستان ميگويد بم ايکه در انفجار روز شنبه در هوتلي در اسلام آباد بکار برده شد، پيشرفته بوده و اين حمله خوب سازمان يافته بود.

رحمان ملک امروز يکشنبه به خبرنگاران گفت که ۵۳ تن نفر بشمول چهار خارجي زماني بقتل رسيدند که بمگزار انتحاري ۶۰۰ کيلوگرام مواد انفجاري در هوتل مريات در اسلام آباد منفجر ساخت.

حد اقل ۲۵۰ تن ديگر درين حمله زخمي شدند.

ويديوي امنيتي هوتل نشان ميدهد که حمله کننده گان يک موتر لاري مملو از مواد انفجاري را يک دروازۀ دخولي داراي موانع تصادم دادند که قبل از انفجار اصلي يک جرقۀ آتش را بوجود آورد.

بم گزار نتوانست از مانع عبور کند و ويديو نشان ميدهد که محافظين تلاش ميکنند آتش را خاموش کنند.


ملک ميگويد کسي در ارتباط به اين حادثه دستگير نشده، اما مامورين گمان ميکنند که تندروان طالبان وابسته به القاعده در عقب اين حمله قرار داشتند.
صدراعظم پاکستان امروز يکشنبه از مردم آنکشور تقاضا نمود تا کسانيراکه تلاش دارند دموکراسي و اقتصاد پاکستان را بي ثبات سازد، منزوي سازند.

وزیر خارجة برتانیه گفت این مهم است که ما افغانستان و پاکستان را بمثابة یک مشکل ببینیم. وی ساعاتی بعد از انفجار اسلام آباد در لندن گفت برتانیه از مبارزة پاکستان علیه افراط گرایی پشتیبانی مینماید.

بارک اوباما، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات با بازماندگان و فامیل های قربانیان این حادثه اظهار همدردی نمود.

اوباما که دریک محفل مبارزات انتخابانی در ایالت فلوریدا صحبت مینمود، گفت ما جامعة بین المللی را در راة محو کامل تهدیدات دهشت افگنی بسیج خواهیم ساخت.

او اضافه نمود در از بین بردن تهدیدات دهشت افگنی، کارهای زیادی باید صورت گیرد.

امروز فامیل ها و اقارب قربانیان بم گزاری هوتل میریات اسلام آباد به شفاخانه ها در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان هجوم آوردند تا عزیزان شانرا جسنجو نمایند که در حادثة بمگزاری یا کشته شد و یا جراحات برداشته اند.

بعضی از اعضای فامیل های قربانیان این حادثه خشم و خشونت شانرا بر پولیس و حکومت پاکستان به تلویزیون اسوشییتد پرس ابراز داشتند که در جنگ علیة دهشت افگنی با ایالات متحده سهیم گردیده است.

اقارب قربانیان نهایت متعجب و متحیر شده اند که چگونه یک مسلمان میتواند مردم بیگناه را بقتل برساند.

XS
SM
MD
LG