لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای رفع بحران اقتصادی - امضای طرح صندوق وجهی بین المللی


بروز شنبه اعضای صندوق وجهی بین المللی در واشنگتن طرحی را که کشورهای پیشرفته زریعه آن بتوانند با بحران جهانی قرضه مبارزه نمایند، به امضا رسانید.

بعد از یک روز مذاکره، کمیته ای مالی صندوق وجهی بین المللی، طی بیانیه ای اعلام کرد که حمایت کامل برای اقدام به تصویب این طرح روز جمعه از سوی کشور های ثروتمند گروه جی هفت صورت گرفت.

هئیت هم آهنگی آی ام اف بروز شنبه گفت بحران اقتصادی چنان عمیق و گسترده است که تقاضای همکاری فوق العاده ای را بین کشور ها ایجاب میکند.

یوسف پتروس غالی، وزیر مالیه مصر و رئیس هئیت پالیسی آی ام اف در کانفرانس خبری اواخر روز شنبه گفتند هیچ منبعی از نظارت بر این بحران مضایقه نخواهد کرد.

دامینیک ستراوس کان، رئیس اداری کمیته گفت مهم بود که اقدام همکاری نخست در زمینه ای بحران اقتصاد جهانی در ملاقات اول ایجاد شد.

در آخر هفته بحران اقتصادی موضوع بحث مذاکرات سالانه ای صندوق وجهی بین المللی و بانک جهانی راتشکیل میداد.

رئیس جمهور بش پس از خروج از ملاقات با مقامات مالی خارجی بروز شنبه تعهد برعکس العمل جهانی در برابر بحران قرضه نمود که راهیست بسوی ثبات و پیشرفت در درازمدت.

آقای بش: "ما هرآنچه را که د ربر داشته باشد برای حل بحران و اقتصاد جهانی انجام خواهیم داد تا نتایج بهتری بدست آید"

رئیس جمهور در باغ گلاب واقع در محوطه ای قصرسفید برای ابراز همبستگی با مقامات گروه هفت کشور جاپان، جرمنی، برتاینه ، فرانسه، ایتالیا و کانادا ظاهر شد.

هنری پالسن وزیر خزائن ایالات متحده و کاندالیزا رایس وزیر خارجه نیز درین ملاقات شرکت داشتند.

آقای بش گفت کشورما طرح را رویدست گرفته است ما باید مطمئن گردیم که اقدام یک کشورباعث تخریب و یا رد اقدامات کشور دیگر نشود و علاوه کرد:

"دریک جهان بهم پیوسته هیچ کشوری با از بین بردن سرمایه ای کشور دیگر مفادی حاصل نمیکند. ما درین موضوع همبستگی داریم. ما این معضله را باهم یکجا حل خواهیم کرد"

در بحران کنونی کشور آیرلند حسابات جاری بانکها را تضمین میکند تصمیمی که باعث اقدام جرمنی و سائر کشورها به عین صورت گردید زیرا آنها در قسمت حسابات خود در بانکهای آیرلند نگران بودند.

ملاقات قصر سفید نیم ساعت طول کشید .

مقامات گروه بیست کشور که شامل کشورهای ثروتمند و بزرگترین کشورها ی پیشرفته ای جهان مثل چین، برازیل و هند بود در ملاقات شام شنبه که در آن هنری پالسن خواست تا اقدامات ایالات متحده و سائر کشورها ی پیشرفته را شرح نماید شرکت نمودند.

XS
SM
MD
LG