لینک های دسترسی

Breaking News

پاول: اوباما مزایایی یک رئیس جمهور فوق العاده را دارا است


بارک اوباما، کاندید ریاست جمهوری امریکا، حمایت کولن پاول، وزير خارجۀ سابق امريکا را که از حزب جمهوری خواه و یک امریکایی افریقایی الاصل است، برای احراز کرسي رياست جمهوري نمود کسب کرد.

آقای پاول در دوره ای اول حکومت جورج بش منحیث یک دیپلومات ارشد ایفای وظیفه نموده است.

پاول در مصاحبه اي با شبکۀ تلويزيوني ان بي سي روشن ساخت که او از سناتور اوباما حمایت میکند.

‏"من بخاطر توانايي الهام بخش او (اوباما)، بخاطر طبيعت وسیع مبارزاتش، رسیدگی او به مردم در سرتاسر امریکا و توانایی بلاغت در گفتارش، من به این نتیجه رسیده ام که از او حمایت کنم. او تمام مزایای را که یک رئیس جمهور فوق العاده باید داشته باشد، دارد.‏"

پاول اضافه نمود که چندین موضوع به شمول انتخاب سارا پیلن منحیث معاون ریاست جمهوری از جانب مکین، را بررسی نموده و این تصمیم را گرفته است.

آقای پاول گفت لحن منفی در مبارزات انتخاباتی آقای مک کين موجب دلسردی او گردیده است.

و این در حالیست که سناتور بارک اوباما بروز یکشنبه طی یک گردهمایی به طرفداران خود در کارولاینای شمالی گفت که وی افتخار حمایت جنرال کولن پاول را بدست آورده است.

"‎امروز صبح یک عسکر شجاع، یک سیاستمدار قوی و یک تبعه مهم امریکایی، مبارزات انتخاباتی ما را برای آوردن تغیر حمایت کرد. من افتخار میکنم که فرصت استفاده از خردمندی و مشورت او را طی چند سال گذشته داشتم، ولی امروز من با حمایت او احساس فروتنی میکنم."‎

آقای مک کين در مصاحبه ای جداگانه به شبکه تلويزيونی فاکس گفت که با حمایت اقای پاول از اوباما متعجب نیست، خودش نیز از جانب چهار وزیر خارجه سابق و رهبران نظامی فعلی و سابق حمایت شده است.

سناتور میکن اضافه نمود علی الرغم اختلاف نظرهائی که با آقای پاول دارد، به او احترام ميگذارد.

مکین در جوابی سوال که ایا امکان باخت را در انتخابات ریاست جمهوری نیز در نظر گرفته است گفت:

"‎یقناً، منظورم که من به این اکتفا نخواهم کرد، ولی من یک زندگی خوبی را پشت سر گذشتاندم. من دوباره به ایالت ایروزنا بر خواهم گشت و در مجلس سنای ایالات متحده از آنها نمایندگی خواهم کرد."

انتخاب رئیس جمهور ایالات متحده بر اساس رای مستقیم مردم نه بلکه شمارش رای بر اساس نفوس هر ایالت که در انتخابات سهم میگیرند شمرده میشود.

XS
SM
MD
LG