لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان: رئیس جمهور بعدی امریکا باید حملات راکتی را متوقف سازد


صدر اعظم پاکستان میگوید، رئیس جمهور بعدی ایالات متحده باید حملات راکت بر تندروان در قلمرو پاکستان را متوقف سازد - در غیر آن خطر از دست دادن مبارزۀ پاکستان علیه دهشت افگنی را متقبل خواهد شد.

یوسف رضا گیلانی، صْدراعظم پاکستان در مصاحبۀ که امروز در اسوستدپرس نشر شد، به جنرال امریکایی که مصروف بازدید از پاکستان است، این هشدار را داده و گفت هیچ تضمینی بخاطر ختم حملات راکتی از جانب وی دریافت نداشت.

جنرال دیڤید پت ری یس قومادان عمومی قوای امریکای روز دوشنبه در اسلام آباد بود تا با آقای گیلانی و سایر رهبران پاکستانی مذاکره نماید.

مقامات پاکستانی میگویند طیارت بدون پیلوت امریکایی در ماه های اخیر حملات مکرر راکتی را علیۀ پناهگاه ها و سنگرهای مستحکم تندروان در نزدیک افغانستان انجام داده و یک تعداد تندروان ارشد را کشته، اما در این حملات، افراد ملکی نیزکشته شده اند.

آقای گیلانی میگوید این حملات افراد قبایلی پاکستان را در زمینۀ متحد شدن با تندروان وادار خواهد ساخت.

او گفت ایالات متحده باید در تعقیب تندروان در آنکشور و همکاری در مبارزه بر پاکستان باید اعتماد کند.

جنرال پت ری یس روز دوشنبه بعد از مذاکرات گفت که وی پیامهای واضحی را از جانب رهبران پاکستانی شنیده که ایالات متحده این پیامها را «تحت غور» قراردهد.

پت ری یس همچنان گفت که وی نگرانی های امریکا را مطرح نمود که بعضی عمال استخباراتی پاکستان تندروان طالب را کمک میکنند.

پت ری یس هفتۀ گذشته قوماندانی قوای امریکا در شرق میانه و آسیای مرکزی و شرقی را عهده دار شد.

براک اوباما کاندید کرسی ریاست جمهوری از حزب دموکرات ماه گذشته گفته بود که اگرعساکر امریکایی اعضای ارشد القاعده را مشاهده کنند و اگر پاکستان نخواهد یا نتواند داخل اقدام شود، او بحیث رئیس جمهور حملات یکجانبه را امر خواهد داد.

اوباما در ماه جنوری با این گفته هایش شور وغوغایی را در پاکستان ایجاد کرد که اگر پاکستان نخواهد ونتواند اول داخل اقدام شود ، او امر حملاات بالای اهداف القاعده را در پاکستان صادر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG