لینک های دسترسی

Breaking News

از روز سربازان سابقه دار ایالات متحده در کابل تجلیل به عمل آمد


از روز سربازان سابقه دار ایالات متحده، امروز سه شنبه در کمپ ایگرز نیرو های ایتلاف در کابل تجلیل به عمل آمد.

در این محفل علاوه بر جنرال رابرت کن مسوول قوماندانی انتقال امنیت نیرو های نظامی ایالات متحده، تعدادی کثیری از عساکر امریکایی نیز حضور داشتند.

جنرال رابرت کن در صحبت های خود از همکاری های ایالات متحده در بخش های مختلف با افغانستان خصوصآ تقویت نیرو های امنیتی افغان، یاد آور شده و گفت در حال حاضر شصت و هشت هزار تن از نیرو های اردوی ملی را آموزش داده اند و یازده هزار دیگر تحت آموزش نظامی قرار دارند.

جنرال رابرت کن میگوید ایالات متحده یک پروژهء به ارزش سه عشاریه پنج ملیارد دالر امریکایی را به تقویت نیرو هوایی افغانستان در نظر دارد که این کمک ها شامل طیارات جنگی، ترانسپورتی و ضروریات نیرو های هوایی افغانستان میباشد.

همچنان در سراسر ایالات متحده، اروپا و آسترالیا از نود مین سال ختم جنگ جهانی اول، اولین جنگ عمده قرن بیست، تجلیل گریدید.

در لندن، سه سرباز سابقه دار آن جنگ که همه بیش از ۱۰۰ سال عمر داشتند، رهبری مراسمی به نام "بنام جنگ برای ختم تمام جنگها" را به عهده داشتند. متارکه جنگ ساعت ۱۱، در ۱۱ ام ماه، در سال ۱۹۱۸ امضا شده بود.

بعد تر امروز سه شنبه رچارد چینی، معاون رئیس جمهور امریکا، در مراسم گذاشتن اکلیل گل در قبرستان ملی آرلنگتن در ایالت ورجنیینا نزدیک واشنگنتن سخنرانی خواهد کرد.

این روز یاد و بود به احترام از ملیون ها امریکایی تجلیل میشود که در تمام مبارزات نظامی این کشور تا امروز خدمت کرده اند.

در فرانسه شهزاده چارلز از برتانیه بهمراهی نیکولاس سر کوزی رئیس جمهور فرانسه در مراسمی اشتراک کرد که در شهر شمالی دنمونت در نزدیک محل جنگ سال ۱۹۱۶ (وردن) بر گزار شده بود.

XS
SM
MD
LG