لینک های دسترسی

Breaking News

گیتس: امسال ایالات متحده عساکر بیشتری به افغانستان میفرستد


رابرت گیتس، وزیردفاع ایالات متحده میگوید ممکن است امسال ایالات متحده عساکر بیشتر به افغانستان فرستد.

مقامات رسمی وزارت دفاع ایالات متحده میگوید تندروان در افغانستان دست به حملات بهتر برنامه ریزی شده و پیچیده تر زده اند.

رابرت گیتس: "من فکر میکنم که ما آشکارا بدنبال فرصتهای بیشتر برای فرستادن هرچه زودتر قوای اضافی به افغانستان هستیم. اما هنوز تصمیمی در مورد اتخاذ نگردیده و پیشنهاداتی ارائه نشده است."

همچنان یوسف رضا گیلانی، صدر اعظم پاکستان، اتهامات رئیس جمهور افغانستان مبنی بر دست داشتن استخبارات پاکستان در حملات اخیر را رد نمود.

صدر اعظم پاکستان یکروز بعد از آن سخن گفت که رئیس جمهور بش در واشنگتن اظهار داشت هیچ تردیدی وجود ندارد که بعضی تندروان در پاکستان دست به عملیات میزنند.

آقای بش تاکید کرد افغانستان و پاکستان باید اختلافات را کنار گذارند.

پاکستان مکرراً تاکید بر این دارد که اجازه نمیدهد قلمروش مورد استفاده حملات دهشت افگنی دیگر کشور ها قرار گیرد.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان میگوید همه خشونتهای مرتبط به تندروان، صرف از سوی پاکستان ایجاد نشده است، افغانستان نیز در افزایش آن مسئوول است.

قریشی: "اکثر مشکلات افغانستان بذات خود مشکل داخلی آنکشور است. پاکستان همواره این را گفته است. اما حال پاکستان درین قسمت تنها نیست. قریشی میگوید در سفر اخیرش به پاریس، آگاهی یافته است که سائر کشورها نیز عین نکته را خاطرنشان کرده اند.

"آنها از اداره نادرست، عدم صلاحیت و فساد اداری در افغانستان سخن گفتند و در مورد قاچاق مواد مخدر نیز صحبت شد. پس این ها مسایل داخلی، جنگسالاری و همچشمی ها در داخل خود افغانستان است. همین مسایل است در ناآرامی ها و بی ثباتی ها نقش دارشته اند."

رئیس جمهور بش در جریان کانفرانس خبری روز سه شنبه گفت ایالات متحده در مورد اتهامات رئیس جمهور حامد کرزی علیه پاکستان تحقیق خواهد کرد.

بش: "بدون تردید، علاوه بر آنکه داخل شدن بعضی از افراط گرایان از نقاط پاکستان بداخل افغانستان، برای ما مشکل ایجاد میکند، افغانستان، پاکستان نیز ازین مشکل مستثنی نخواهد بود. ما همه با دشمن مشترک روبرو هستیم."

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان پاکستان را در خشونت اخیر در افغانستان متهم نموده گفت در همه تخریبات و کشتاریکه در افغانستان رخ میدهد، اداره استخباراتی نظامی پاکستان دست دارد. اما مقامات پاکستانی میگویند پاکستان مکرراً اعلام کرده است که اینکشور خواستار ثبات در افغانستان است.

XS
SM
MD
LG