لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: مذاکره با طالبان، یک امر حتمی است


حامد کرزی، ریس جمهور افغانستان، امروز در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت، برای آوردن صلح دایمی به افغانسنان، مذاکره با طالبان را حتمی میداند.

وی میگوید این مذاکرات سه سال قبل از سوی حکومت افغانستان به پادشاه عربستان سعودی پیشنهاد گردیده است.

ریس جمهور کرزی، ضمن اشاره به سفر اخیرش به ایالات متحده امریکا، پولند و لندن اشاره نموده و در رابطه به مذاکرات سه جانبه افغانستان، پاکستان و عربستان سعودی نیز یاد آور گردید.

ریس جمهور افغانستان از سفر آصف علی زرداری به کابل نیز خبر داد.

کرزی در این نشست خبری گفت اگر ملا محمد عمر، رهبر طالبان، حاضر به مذاکره شود، حکومت افغانستان تظمین خاصی را برای مصونیت وی در نظر خواهد گرفت.

وی میگوید برای آوردن صلح دایمی به کشورش، با انجام مذاکره با طالبان، اگر از وظیفه هم برکنار شود، باز هم خود را خوشبخت میداند.

یس جمهور کرزی همچنان گفت تیم های بازسازی ولایتی یا پی آر تی در بعضی ولایات افغانستان، پروژه های را ایجاد و افراد را جذب مینمایند، که این عمل مانع توسعه حکومت مرکزی میگردد.

همچنان رییس جمهور کرزی، ضمن کنفرانس خبری در مورد حادثه پاشیدن تیزاب بر دختران متعلم در ولایت کندهار، توسط افراد مخالف نیز صحبت نمود.

وی گفت، وزارت امور داخله افغانستان وظیفه دارد این افراد را به زود ترین فرصت دستگیر و به پنجه ی قانون بسپارند. او گفت، این افراد، بعد از فیصله محکمه، با مشوره با علمای کشور، اعدام علنی خواهند شد.

حامد کرزی، در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان که قرار است در سال آینده برگزار گردد، نیز صحبت کرده و گفت وی از مردم افغانستان میخواهد تا در این پروسه سر نوشت ساز که مطابق به قانون اساسی افغانستان صورت میگیرد، شرکت نمایند.

در یک خبر دیگر، بروز یکشنبه یک بمگزار انتحاری در ولایت هرات موتر حاملش را با یک کاروان نظامی تصادم داده و دو عسکر ائتلاف را زخمی ساخت.

همچنان در جنوب افغانستان، یک عسکر ناتو بروز شنبه زمانی بقتل رسید که یک بم کنار جاده به موتر گزمه ایشان اصابت نمود.

XS
SM
MD
LG