لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار انتحاری در کابل چهار نفر ملکی را کشت


در اثر یک حمله انتحاری بم تعبیه شده در موتر در نزدیک سفارت امریکا در کابل، حد اقل چهار نفر کشته شده و هجده تن دیگر زخمی گردیدند.

هدف این انفجار که در نیمه صبح در یک چهار راهی مزدحم ترافیکی رخ داد، ظاهرا یک کاروان عساکر خارجی بود.

شاهدان در چهار راهی مسعود که یک محل مزدحم ترافیکی در کابل است گفتند بم گذار، در زمانیکه به کاروان عساکر خارجی نزدیک میشد، بی باکانه و بدون داشتن کنترول، رانندگی میکرد.

چهار راهی ترافیکی مسعود، چهار راهی مزدحم و در یک ناحیه متمول کابل واقع است. در جوار آن، سفارت خانه های خارجی، بشمول سازمان های بین المللی و ادارات خبر رسانی موقعیت دارند.

سفارت امریکا در فاصله تقریبا دو صد متری آن چهار راهی در عقب دو پسته امنیتی استحکام یافته موقیعت دارد.

در موقع انفجار، سفارت امریکا مسابقه دوش و ضیافتی را به مناسبت روز شگر گزاری برگزار کرده بود. بعضی خارجی ها در موقع انفجار هنوز وارد سفارت میشدند.

زمری بشری، نطاق وزارت داخله میگوید، مقامات عقیده دارند که هدف حمله کننده، کاروان عراده جات عساکر خارجی بود.

در نتیجه این انفجار یک تعداد افراد ملکی کشته و یک تعداد هم زخمی شدند. یکی از عابرین میگوید اکثر قربانیان، کارمندان شعبه تنظیفات بودند.

رئیس جمهور حامد کرزی، این حمله را تقبیح کرده و گفته است افغان ها بعد از سی سال تهاجم و دهشت افگنی، از چنین حملات خسته شده اند.

خارجیان در کابل اخیرا هدف یک سلسله اختطاف ها و گلوله باری ها بوده اند. آخرین حمله انتحاری در شهر کابل، تقریبا یکماه قبل در وزارت اطلاعات و کلتور صورت گرفت و در آنجا تندروان بر عمارت هجوم برده، پنج نفر را به قتل رسانیدند.

در یک خبر دیگر، صد ها افغان بروز پنجشنبه در کابل مظاهره نموده و از جوانب درگیر در جنگ افغانستان خواستند از کشتن افغانها دست بکشند.

در این مظاهره که تعدادی از اعضایی پارلمان افغانستان نیز شرکت نموده بودند، با دادن شعار های "جنگ را بس کنید" از قوای خارجی مستقر در افغانستان میخواستند از کشتن افراد بیگناه در این کشور خود داری نمایند.

جرگه ملی سراسری افغانستان با پلان این راه پیمایی، خواستار محاکمه کسانی شد که در جنگ علیه دهشت افگنی، افراد ملکی را از بین برده اند.

در فیصله نامه این مظاهره کننده گان که به دفتر سیاسی ملل متحد در کابل تسلیم داده شد، آمده است، نیرو های بین المللی بعد از این نباید مناطق مسکونی را بمبارد نمایند.

همچنان از جنگجویان طالب نیز خواسته شده است از مناطق مسکونی به عنوان سپر انسانی استفاده نکنند. مظاهره کننده گان هشدار میدادند که اگر به این خواست مردم افغانستان توجه صورت نگیرد، آنها به اقدام های قویتری دست خواهند زد.

XS
SM
MD
LG