لینک های دسترسی

Breaking News

کارمند فرانسوی در افغانستان آزاد شد


نیکلاس سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه میگوید، کارمند فرانسوی که یکماه قبل در افغانستان اختطاف شده بود، آزاد شده است.

آقای سرکوزی امروز چهارشنبه به خبرنگاران در فرانسه گفت، خوشحال است که از آزادی دنی ایگریغتو،فرانسوی که در سوم نوامبر اختطاف شده بود، خبر میدهد.

آقای سرکوزی گفت فقط دقایقی بعد از آزادی ایگریغیتو، این خبر را اعلام میکند.

افراد مسلح این کارمند ۳۲ سالۀ مربوط گروه سولیداریت لیگ حقوق بشر مستقر در پاریس را در کابل اختطاف کرده بودند. او هنگام اختطاف با یک کارمند دیگر فرانسوی که توانست از چنگ افراد مسلح فرار کند، در کابل عازم دفتر کارش بود.

شاهدان میگویند افراد مسلح، یک عابر افغان را که سعی نمود مانع احتطاف گردد، بضرب گلوله کشتند. اختطاف ها در افغانستان در سال گذشته بخاطر بدست آوردن پول دربدل رهایی، شدیدا افزایش یافته است.

تعدادی از اختطاف ها به تندروان طالبان و سایر گروه های جنایتکار نسبت داده میشود. بسیاری اختطاف شدگان، افغانهای متمول بوده اند، اما در این اواخر افزایش قابل ملاحظۀ در اختطاف کارمندان خارجی نیز رونما شده است.

در سایر خبر ها، مقامات نظامی ایالات متحده و افغان میگویند، روز سه شنبه ۱۳ تندرو طی سه واقعۀ جدا گانه در سرتاسر افغانستان کشته شدند.

بگفتۀ قوای نظامی ایالات متحده، در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند، هفت تندرو بروز سه شنبه، طی در گیری با قوای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده کشته شدند.

از جانب دیگر قوای تحت رهبری ایالات متحده سه تندرو طالبان را در جریان جنگ مسلحانه در ولسوالی اندر ولایت غزنی کشتند.

در واقعۀ سومی وزارت دفاع افغانستان گفت سه باشندۀ قریه سه تندرو را در حالی بضرب گلوله به قتل رسانیدند که تندروان مصروف تعبیۀ یک بم کنار جاده در شرق افغانستان بودند.

XS
SM
MD
LG