لینک های دسترسی

Breaking News

مسلمانان امریکا از اوباما چه میخواهند؟


مسلمانان امریکا از اوباما چه میخواهند؟ آنها برای تجدید شناخت خویش چه کرده می توانند؟ این پرسشها در جریان اجلاس سالیانه یکي از نهاد ها که بنام شورای روابط اسلامی امریکا یا کې یر یاد می شود و در واشگنتن دایر شده بود، به میان آمد.

درین اجلاس بیشتر از ٧٠٠ فعالین مسلمان امریکایی اشتراک ورزیده بودند.

نهاد اواد، مسئول شورای روابط اسلامي امریکا یا کې یر در جریان جلسه این سازمان از رئیس جمهور منتخب بارک اوباما خواست تا از سیاست ملیت پرستی قبلی در جهان اسلام خودداری کرده و اداره خویش را آماده پزیرش افکارو نو آوریهای مسلمانان امریکا بسازد.

نهاد اواد: "ما از اوباما رئیس جمهور منتخب امریکا میخواهیم تا به وعده اش وفا نموده، از جنگ ناجایز عراق دست کشیده و سعی نه نماید تا جنگ در افغانستان تشدید یابد. او باید با مسلمانان امریکا مشوره نماید، زیرا مسلمانان امریکا نیز در مسایل امریکا و جهان علاقمند اند. بلاخره ما از اوباما میخواهیم تا در اداره جدید خویش اقلیت ها را فراموش ننماید. مسلمانان امریکا از مسایل روز بدور نگه داشته شده اند. ما امید واریم اوباما از مسلمانان کارشناس و با دانش بخواهد تا در حکومت اینده امریکا کار کنند و مطمئن هستم که تعداد این افراد کم نیست."

مسئول سازمان کی یر همچنان از اوباما خواست تا قانون را در امریکا که در دوره هشت ساله رئیس جمهور بش پامال گردیده است، اعاده نماید. او گفت آرزو دارد حکومت جدید در امریکا به عقاید سایر ادیان احترام نماید.

"مسلمانان امریکا خود را درین کشور یگانه حس میکنند. آنها به این عقیده اند که از جانب بعضی موسسات مورد تبعیض قرار میگیرند. اواد خواست تا به تمام موسسات بشری اسلامی اجازه داده شود آزادانه با مردمیکه نیازمند اند، کمک کنند. او علاوتاً از اوباما خواست تا مسلمانان امریکايي را در وقت تصمیم گیری در مسایل ملی و بین المللي خاصتاً مسایل جهان اسلام، فراموش نه نماید."

اواد گفت پالیسی ترس و خوف نتوانسته است رای دهندگان امریکا را از اشتراک در انتخابات ماه نوامبر باز دارد. او گفت فلمې که هدف آن ایجاد ارتباط بین اسلام و تروریزم بود، درست چند روز قبل از برگزاری انتخابات در نقاط مختلف امریکا از جانب بعضی حلقات سیاسي به نمایش گذاشته شد. مگر این تکتیک نتوانست توجه و علاقه مندی مردم امریکا را بخود جلب کند و هم نتوانست مسلمانان امریکا را بترساند تا در انتخابات شرکت نورزند.

XS
SM
MD
LG