لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما - ارزیابی مجدد ماموریت نظامی امریکا در افغانستان


یک گزارش منتشره حاکیست که حکومت آیندۀ اوباما ماموریت نظامی ایالات متحده را در افغانستان ارزیابی کامل خواهد کرد.

روزنامۀ واشنگتن پوست در شمارۀ امروزی خود مینویسد که براک اوباما، رئیس جمهور منتخب پلان وزارت دفاع را برای اعزام تا ۳۰ هزار عسکر اضافی به افغانستان، که تعداد عساکر ایالات متحده را در آن کشور تقریباً دو برابر میسازد، منظور خواهد کرد.

روزنامه مینویسد هیئت امنیت ملی آقای اوباما توقع ندارد که این عساکر اضافی شرایط را در افغانستان بطور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد، ولی برای حکومت جدید وقت کافی خواهد داد تا اوضاع را ارزیابی کرده و یک اشتراتیژی جدید جامع طرح کند.

در سال گذشته اوضاع در افغانستان خرابتر شد و حملات شورشیان طالب و القاعده افزایش یافت و تعداد تلفات ایالات متحده نیز بیشتر شد.

واشنگتن پوست میگوید این استراتیژی جدید قبل از ماۀ اپریل که جلسۀ سران ناتو در فرانسه دایر میگردد و افغانستان و پاکستان در صدر آن قرار خواهد داشت، افشا نخواهد شد.

آقای اوباما در جریان مبارزات انتخاباتی خود تعهد کرده بود که مساعی ایالات متحده را در افغانستان افزایش خواهد داد و گفته بود که تهاجم تحت رهبری ایالات متحده در عراق بمساعی این کشور در افغانستان صدمه وارد کرده بود.

روزنامۀ واشنگتن پوست تذکر داده که یک ارزیابی تازه توسط حکومت بش اذعان میکند که شاید یک دیموکراسی عصری در افغانستان پر مصرف نایل نشدنی باشد.

XS
SM
MD
LG