لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین خطابه جورج بش به ملت


جورج بوش، رئیس جمهور ایالات متحده، آخرین خطابه اش را به ملت ایراد نمود. پاوله ولفسن از قصر سفید گزارش میدهد که اقای بش با استفاده از این فرصت، از گذشته یاد آوری نموده و نظری بر آینده انداخت.

این هفته برای رئیس جمهور بش آخرین هفته، آخرین کنفرانس مطبوعاتی و آخرین ملاقات با اعضای کابینه بود. و آخرین خطابه اش به ملت.

"امشب با یک قلب مملو از امتنان، خواستم با استفاده از فرصت، بعضی از موضوعات مربوط به سفری که تا اینجا با هم داشتیم و همچنان آیندهء ملت ما، با شما شریک سازم."

وی بر اولین خطابه اش در قصر سفید روشنی انداخت که بعد از زشت ترین حمله دهشت افگنی در تاریخ ایالات متحده ایراد نموده بود.

" با گذشت سالها، امریکایی ها توانستند به زندگی عادی شان، همانگونه که قبل از حادثه یازدهم سپتمبر بود، برگردند. اما من هیچوقت نتوانستم."

رئیس جمهور یکبار دیگر از دوره ریاست جمهوری اش یاد اوری نموده و از آن دفاع نمود.

مسایل وجود دارد که اگر فرصت میبود آنرا طور دیگری انجام میدادم. ولی من هر آنچه انجام دادم، منافع ملی را مد نظر گرفته بودم."

وی با صحبت در بارهء حمله بر عراق و جنگ علیه دهشت افگنی، اعتراف نمود که بعضی از تصامیم اش بحث بر انگیز بوده است. ولی او اظهار داشت که به اهداف مهم اش نایل آمده است.

"در مورد اکثر تصامیم من، بحث مشروعی جاریست، ولی در مورد نتایج آن کمتر صحبت میشود. در هفت سال اخیر بر ایالات متحده حمله ای دیگر دهشت افگنی صورت نگرفته است."

در حالیکه چند روز از حکومت وی باقی مانده است، آقای بوش نظری بر انتقال قدرت انداخت که با اتمام آن براک اوباما اولین رئیس جمهور امریکایی افریقایی الاصل ایالات متحده میشود.

"در پله های دروازه کانگرس کسی ایستاده خواهد شد که داستانش انعکاس دهنده تعهدات پایدار کشور ماست. این لحظهء امید و افتخار برای ملت ماست"

رئیس جمهور در روز های اخیر اظهار داشت که آماده است مانند یک تبعه خاص، به زندگی عادی برگردد. اما نزدیکانش در دای وی مایوسیت را احساس میکنند.

کین والش، خبرنگار قصر سفید میگوید، آمادگی برای ترک صحنه، به یک رئیس جمهور تلخ است.

"این احساس همیشه وجود خواهد داشت، نه تنها اینکه من به حیث رئیس جمهور چه میتوانستم انجام دهم، بلکه آنچه من انجام دادم "مردم افتخار آنرا برایم خواهند داد؟ آیا با من رفتار منفی صورت گرفته است؟

این آخرین خطابه رئیس جمهور به ملت بود. وی بروز سه شنبه از بارک اوباما در قصر سفید استقبال به عمل خواهد آورد و هر دو یکجا به کانگرس رفته و در مراسم تحلیف رئیس جمهور چهل و چهارم امریکا، شرکت خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG