لینک های دسترسی

Breaking News

هنرپیشه گان امریکایی در واشنگتن به پیشواز مراسم تحلیف


در حالیکه یکروز دیگر به مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایالات متحده براک اوباما باقیمانده است، شور و هیجان در شهر واشنگتن بیشتر میگردد.

بروز یکشنبه، به ده ها هزار نفر در جشن استقبال از مراسم تحلیف در کنار مقبره لینکن در در محوطه مقابل کانگرس امریکا اشتراک نمودند.

در این جشن هنرمندان و ستارگان برجسته امریکا هنر نمایی نموده و درخشان ترین دقایق این جشن برای مردم شنیدن سخنرانی اوباما بود.

به هزاران نفر در سرمای شدید از صبحگاهان روز یکشنبه، ساعتها در مقابل کانگرس امریکا اجتماع نموده و در انتظار شنیدن کنسرت پر از ستارگان و بیانیۀ براک اوباما بودند.

با وجود هوای بسیار سرد، پیر و جوان و طفل قادر به کنترول بروز احساسات خود برای اولین رئیس جمهور سیاه پوست امریکا نبودند.

(جیمی فلیتن) باشنده شهر رینو از ایالت نوادا، در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت:

این یک لحظه تاریخ ساز است، که فقط یکبار در زندگی رخ میدهد تا با بودن در اینجا، جزئی از آن باشیم. من نمی دانم که چگونه کسی این فرصت را از دست دهد. من که در دهه ۱۹۶۰ بزرگ شده و شاهد تعهد مارتین لوتر گینگ، رهبر حقوق مدنی امریکا بودم. حال شاهد عملی شدن این تعهد میباشم.

ما حقیقتاً آن گام ها را برداشته ایم و واقعاً شاهد وقوع آن بوده ایم. بحیث یکمرد ۵۶ ساله، این برای من یک رویا است رویای مجذوب کننده.

هدف از کنسرت روز یکشنبه که بنام (ما یکی هستیم) یاد میشود، جشن گرفتن از اتحاد و همبستگی امریکا بود. ولی برای بسیاری کسانی که در آنجا حاضر بودند، یک جشن سیاسی هم بود.

(کریستوفر وینیک) باشنده شهر راکڤیل، ایالت مریلند از بودن در آنجا مسرور بوده و گفت:

این واقعاً هیجان انگیز است که مردم امریکا شهامت آنرا داشتند تا برای کسی نه بخاطر نسل و نژاد بلکه برای دیدگاه وی رای بدهند و دنیا بما نه فقط بخاطر رهبری ما بلکه بحیث شریکی در جهان نگاه میکنند.

اکثریت مردم در این اجتماع اظهار داشتند که کنسرت، آغاز جشن های مراسم تعلیف برای آنان میباشد.

قرار است در حدود دو ملیون نفر بروز سه شنبه در عین محوطه در مقابل تعمیر کانگرس امریکا برای نظاره مراسم تعلیف براک اوباما، بحیث چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده حضور بهم رسانند

XS
SM
MD
LG