لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال از هیلری رادوم کلنتن، بعنوان وزیر جدید امور خارجه ایالات متحده


خانم هیلری رادم کلنتن که رسما ً به حیث وزیر خارجه ایالات متحده قبول شده است، امروز پنجشنبه برای اجرای اولین روز کارش به وزارت خارجه در میان هلهله و شادمانی کارمندان وارد این وزارت شد.

کلنتن گروه بزرگ خبرنگاران و عکاسان را مخاطب قرار داده گفت که اداره رئیس جمهور براک اوباما یک دوره جدید را برای این کشور میگشاید.

خانم کلنتن از وزارت خارجه بخاطر کار هائ که در واشنگتن و در اطراف و اکناف جهان انجام داده است ستایش نمود و گفت، کار در این وزارت پر چالش بوده و متقاضی آلات و ابزار قرن ۲۱ برای رسیدگی به مشکلات و دریافت راه حل ها برای مقابله به مشکلات و استفاده از فرصت ها خواهد بود.

خانم کلنتن بروز چهارشنبه، بعد از آنکه مقرری اش مورد تائید و تصویب اکثریت قاطع سناتوران قرار گرفت، حلف وفاداری یاد کرد. ۹۴ سناتور نامزدی خانم کلنتن را با رای تائیدی شان بروز چهارشنبه قبول کردند و تنها دو تن از سناتوران رای منفی دادند.

سناتور جیم دو منت از کارولاینای جنوبی گفت، بخاطری به تقرر کلنتن رای منفی داد که انتظار میرود او مصرف پول را که اداره بش برای گروه های حامی سقط جنین منع قرارداده بود دوباره حمایت نماید.

سناتور جان کورنین انتخاب رسمی کلنتن را برای یک روز بخاطرآن متوقف نگهداشت که از رهگذر بنیاد کلنتن و پرداخت وجوه های خیریه به آن بنیاد نگرانی داشت، اما این سناتور سر انجام به کلنتن رای داد و خواهان گزارش دهی هر چه بیشتر مکرر هدایائی شد که به بنیاد خیریه شوهر خانم کلنتن یعنی آقای بل کلنتن، از سوی مراجع مختلف داده خواهد شد.

کونرین ابراز نگرانی کرده است که همچو پرداخت ها ممکن است بر تصامیم خانم کلنتن در پیشبرد مشی خارجی این کشور تاثیر بیافنگند.

XS
SM
MD
LG