لینک های دسترسی

Breaking News

واحد جدید امنیتی برای امنیت مناطق خطرناک افغانستان


وزیر داخلۀ افغانستان میگوید پلان های جهت تشکیل یک پروگرام دهات جهت فراهم کردن امنیت در مناطق تحت تهدید جنگجویان طالب زیر کار میباشد.

محمد حنیف اتمر میگوید اعضای یک قوه به سبک شبۀ نظامی از عین سلاحی استفاده خواهد کرد که پولیس به آن مجهز است و بمنظور حفاظت مکاتب، شاهراه ها و سایر نهادهای حکومتی گماشته خواهند شد. او از بیان اینکه این قوای امنیتی در کجا تعبیه خواهد شد، امتناع ورزیده نگرانی های امنیتی را دلیل آن خواند.

اتمر همچنان میگوید واحدهای این پروگرام تحت قوماندۀ وزارت داخله عملیات خواهند کرد و خاطر نشان ساخت که آنها ملیشیای منطقوی نیستند. او میگوید که قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان ازین پروگرام پشتیبانی میکند.

در سایر خبرها، آکس فم، یک گروۀ امداد بین المللی میگوید ایالات متحده باید مشی خود را با رابطه به افغانستان تغیر بدهد تا از یک بحران بشری دران کشور جلوگیری شود.

ریمند آفن هایزر Raymond Offenheiser، رئیس آکسفم امریکا میگوید تغیر در استرتیژی لازمی است زیرا بی امنی در افغانستان روز بروز افزایش مییابد و اهالی نیازمندی های زیادی دارند.

این ادارۀ امداد مقیم برتانیه میگوید به براک اوباما، رئیس جمهور جدید ایالات متحده نامه ای فرستاده و نگرانی های خود را بیان کرده است.

خشونت در ماه های اخیر در افغانستان افزایش یافته و حملات شورشیان رو به افزایش است. آکسفم تخمین میکند که در سال گذشته دو هزار نفر ملکی کشته شدند. این گروه علاوه میکند که تا پنج ملیون افغان مجادله میکنند تا احتیاجات غذائی شان را مرفوع سازند.

آکسفم از ایالات متحده تقاضا کرد تا به ماورای راۀ حل نظامی بنگرد و توجۀ خود را بر بازسازی، کمک بشری و حفاظت اهالی افغانستان معطوف سازد.

ایالات متحد بیشترین مقدار ملیاردها دالر کمک را به افغانستان فراهم میکند.

XS
SM
MD
LG