لینک های دسترسی

Breaking News

قتل یک تندرو گروه جهاد اسلامی و بازداشت یک کشتی توسط اسرایل


ایهود براک، وزیر دفاع اسرائیل میگوید، قوای بحریه اسرائیل کشتی ای را بازداشت نموده است که سعی داشت کمک های بشری را از لبنان به باریکه غزه انتقال دهد.

براک میگوید، قوای بحریه اسرائیل کشتی را به بندر "اشدود" آن کشور برده است.

عمله کشتی و خبرنگاران در عرشه کشتی امروز پنجشنبه گفتند، قایق های توپدار اسرائیلی، قبل بر اشغال کشتی و تهدید عمله آن، بر کشتی شلیک کردند.

تنظیم کنندگان امور حمل و نقل بحری میگویند، کشتی دارای بیرق کشور توگو موسوم به "تالی" حامل۶۰ تن مواد تعاون بشری، بشمول ادویه جات، مواد غذائی و اسیاب و آلات تفریحی برای کودکان و همچنان هشت خبرنگار و فعالین است.

این افراد سعی داشتند به غزه برسند. غزه تا چند روز قبل، تحت محاصره قوای اسرائیل قرار داشت و مردم در آن جا، به تعقیب عملیات نظامی سه هفته ای قوای اسرائیل علیه گروه حماس، بیصبرانه در انتظار کمک اند.

در عین حال، یک هیات حماس، بدون اینکه، بعد از دو روز مذاکره برای استقرار متارکه دراز مدت در غزه، توافق حاصل شده باشد، قاهره را ترک گفت.

ولی مامورین حماس میگویند، امید وارند ظرف یک هفته دیگر، برای توافق بر یک متارکه به پایتخت مصر برگردند. آنها میگویند، قبل ز امضای پیشنهاد مصر برای یک متارکه ۱۸ ماهه طالب اطلاعات بیشتر از سوی اسرائیل اند.

قبل بر آن امروز پنجشنبه، منابع امنیتی فلسطینی گفتند، عساکر اسرائیل یک میلیشیای فلسطینی مربوط به "جهاد اسلامی" را در منزل اش در ساحل غربی به قتل رسانیدند.

قوای نظامی اسرائیل میگوید، عساکر "الله ابو الراب" ۲۱ساله را در اوایل امروز پنجشنبه، حین حمله بر منزل اش در دهکده "القباطیه" واقع در نزدیکی "جنین" کشتند.

آنها گفتند "الراب" مسلح بود و حمله بر اسرائیلی ها را طرح ریزی میکرد.

بروز چهار شنبه حکومت محمود عباس رئیس اداره خود مختار فلسطینی ها ۶۰۰ میلیون دالر را برای کمکدر اعمار مجدد باریکه غزه اعلام کرد.

حماس بعد از آنکه جناح فتح عباس را در جون ۲۰۰۷ از باریکه غزه اخراج نمود، اداره آن ساحه را بدست دارد.

پروگرام انکشافی موسسه ملل بروز چهارشنبه گفت، یک بررسی مقدماتی در فرجام حملات سه هفته قوای اسرائیل در باریکه غزه نشان داده است که بیش از ۱۴ هزار منزل مسکونی قسماً صدمه دیده و یا کاملاً تخریب شده است.

بیش از ۱۳۰۰ فلسطینی و ۱۳ اسرائیلی در خشونت های سه هفته کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG