لینک های دسترسی

Breaking News

زندانیان گوانتانامو برای اروپاییان 'چالشی تازه است'


روزنامه لاس انجلس تایمز در شماره هشتم فبروی خویش می نگارد که زندانیان گوانتانامو برای اروپایان چلنج جدیدی اند. روزنامه می نویسد:

بسته شدن زندان معروف گوانتانامو برای اکثریت اروپایان یک خبر بسیار خوشی تلقی شد، حتی مامورین ضد دهشت افگنی این تسهیلات را مورد نکوهش قرارداده اند. ولی مامورین اروپایی اذعان داشته اند که بستن این زندان در عین حال خالی از مشکلات هم نمی باشد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درین اواخر وعده سپردند که با رئیس جمهور اوباما در قسمت مسدود شدن این زندان، کمک خواهند کرد.

آنها وعده کردند که تا ٦٠ تن از زندانیان شانرا که در کشور های اصلی شان شاید مورد شکنجه قرار گیرند، در اروپا بپذیرند. از جمله کشور های که حاضر اند برخی ازین زندانیان را بپذیرند هسپانیه، پرتگال، ایتالیا و فرانسه، درین مورد ابراز آمادگی کرده اند اما جرمنی و انگلستان درین مورد در تردید می باشند.

حالا اروپاییان با سوالات متعدد مواجه اند: کی مصارف صحي و محافظت شانرا به عهده می گیرد؟ کدام نوع زندانیان را بپذیرند و بلاخره هرگاه کدام مشکل پیدا شود، کی مسئولیت آنرا بعهده بگیرد؟

اروپایان با وجودیکه میگویند ساختن این زندان یک اشتباه بود و این زندان باعث شد تشدد ازدیاد یابد؛ اما آنها این مسئله را هم کتمان نمی دارند که معلومات استخباراتی که آنها از زندانیان در گوانتاناما بدست آوردند، در خنثی کردن یک تعداد طرح های دهشت افگنی کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG