لینک های دسترسی

Breaking News

هالبروک با مقامات افغانی ملاقات کرد.


نمایندۀ جدید ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان اولین دور ملاقات های خود را با مقامات افغانی در کابل آغاز کرده است.

تقسیم اوقات کار ریچارد هالبروک افشا نگردیده و مذاکرات امروزی او صرف دو روز بعد از یک حملۀ مهلک طالبان بر سه وزارت خانه رخ داد. او دیروز از پاکستان به افغانستان مواصلت کرد.

گزارش ها حاکیست که آقای هالبروک با مقامات وزارت های دفاع و داخله ملاقات کرد و امروز با حامد کرزی، رئیس جمهور نیز ملاقات خواهد نمود.

چند ساعت قبل از آغاز ملاقات ها، مقامات وزارت دفاع آسترالیا گفتند در جریان جنگ بین تندروان طالب و عساکر آسترالیائی پنج طفل افغان کشته شد.

قوای نظامی آسترالیا طی بیانیه ای گفت این واقعه بروز پنجشنبه در حالی اتفاق افتاد که عساکر آسترالیائی در ولایت ارزگان یک تعداد خانه ها را از وجود شورشیان تصفیه میکردند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان گفته است از جنگ خاجیان علیۀ افراطیون در افغانستان پشتیبانی میکند ولی ایالات متحده و سایر متحدین را بخاطر اینکه در قسمت کاهش خطر به اهالی اقدامات زیادی نمیکنند، ملامت مینماید.

مقامات میگویند دو کودک دیگر افغان در واقعۀ ولایت ارزگان مجروح شده اند. یک شورشی مظنون نیز کشته شد.

وزارت دفاع آسترالیا تحقیقات را آغاز کرده و میگوید عساکر آسترالیا بمنظور کم ساختن تلفات اهالی تحت مقررات شدید جنگی عملیات میکنند.

در سایر اخبار، مفتشین مالی ایالات متحده میگویند وزارت دفاع نتوانسته ثلث اسلحه ای را که از سال ۲۰۰۴ باینطرف به افغانستان فرستاده، رد یابی نماید.

دفتر حسابدهی دولت امریکا این گزارش را بروز پنجشنبه صادر نموده هشدار داد که این اسلحه که شامل ماشیندار، راکت انداز خفیف و هاوان است شاید بدست تندروان افتاده باشد
XS
SM
MD
LG