لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضا از هالبروک: عساکر و وجوه بیشتر برای افغانستان


ریچارد هالبروک، فرستاده خاص ایالات متحد برای افغانستان و پاکستان، جهت تجدید نظر بر پالیسی های امریکا در منطقه، با مقامات عالیرتبه افغانستان در کابل ملاقات نموده است.

بری نیو هوس، خبرنگار صدای امریکا در کابل میگوید، مقامات افغان از هالبروک، تقاضای عساکر و وجوه بیشتر تقاضا کرده اند.

هالبروک در جریان سفر این هفته به پاکستان و افغانستان تا اندازه زیاد از صحبت های علنی اجتناب ورزید، اما مقامات افغان در مورد توقعات شان بی پرده صحبت کرده اند.

فوزیه کوفی،عضو ولسی جرگه به صدای امریکا گفت، برای بهبود امنیت در جریان انتخابات ریاست جمهوری، او از هالبروک تقاضای عساکر بیشتر شده و همچنان خواستار تعهدات تازه امریکا در قسمت راه اندازی پروژه های بزرگ باز سازی، شده است.

خانم کوفی میگوید او انتظار دارد که پالیسی امریکا در افغانستان تغیر خواهد کرد، زیرا به گفته او حکومت جدید امریکا ظاهرا جنگ علیه طالبان را منحیث یک مشکل منطقوی میشمارد.

خانم کوفی: "موضوع افغانستان بسیار زیاد به اوضاع در پاکستان ارتباط دارد. به طریقی که حکومت پاکستان خود را متعهد میسازد، به طریقی که سازمان های امنیتی کار میکنند، به طریقی که آنها نواحی سرحدی را کنترول میکنند و به طریقی که آنها در مدرسه ها فعالیت میکنند. لهذا، بعقیده من، تقرر فرستاده به ذات خود معنی یک تغیر را میرساند."

سلطان احمد بهین، نطاق وزارت خارجه به صدای امریکا گفت، مقامات افغان از ایالات متحده تقاضا دارند توجه را بر آنچه او ریشه کن ساختن دهشت افگنی در افغانستان خواند، معطوف دارد. و این اشاره ایست به پایگاه های طالبان در پاکستان.

وی همچنان گفت به همان اندازه ای که بر پروژه های بازسازی توجه میشود، بر تقویه مبارزه علیه طالبان نیز باید توجه بعمل آید.

بهین: "ایالات متحده تعهد خود را به افغانستان تائید کرد و او حمایت خود را برای باز سازی برای افغانستان در یک مبارزه مشترک علیه دهشت افگنی و همچنان برای استقرار دیمو کراسی و حقوق بشر و حقوق زنان در افغانستان، تکرار نمود."

رابطه حکومت اوباما با رئیس جمهور حامد کرزی، منبع افواهات شدید در کابل بوده است.

آقای کرزی رابطه نزدیک با رئیس جمهور سابق، جورج دبلیو بش داشت، اما طی ماه های اخیر وی بخاطر اداره یک حکومت ضعیف و آلوده به فساد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

رئیس جمهور کرزی بنوبه خود از عساکر خارجی بخاطر قتل افراد ملکی در سال گذشته، انتقاد کرده است.

در جریان سفر هالبروک به کابل، وزارت دفاع افغانستان و قوای ائتلاف امریکا یک موافقتنامه جدید را اعلام کردند که بموجب آن تعداد بیشتر افغان ها در طرح و اجرای ماموریت های ضد دهشت افگنی، مخصوصا در عملیات شبانه، شامل خواهند بود.

حملات در تاریکی شب بر پناه گاه های مظنون تندروان، به تلفات زیاد اهالی و خشم افغان ها منجر شده است.

بروز شنبه سفیر استرالیا در افغانستان از یک جنگ بین قوای استرالیائی و جنگجویان طالبان که در آن پنج طفل بروز پنجشنبه درولایت اورزگان کشتهشدند، رسما معذرت خواست.

در موافقتنامه جدید بهبود هماهنگی در عملیات تعهد شده است - تا اطمینان حاصل شود که افغان ها در تلاشی منازل شامل باشند.

دگروال گریک جولیان، نطاق نظامی امریکا به صدای امریکا گفت، هدف آنست که سر انجام در همه تلاشی های منازل افغان ها شامل باشند، اما در حال حاضر بعضی فعالیت های ائتلاف بدون نمایندگان افغان، ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG