لینک های دسترسی

Breaking News

خشنودی گیتس از پاسخ ناتو بمقابل خواهش برای عساکر بیشتر برای افغانستان


در نیمۀ جلسات وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده میگوید از پاسخ اعضای اتحادیه بخواهش او برای تقویۀ امنیت در افغانستان، که قرار است ظرف شش ماۀ دیگر انتخابات سراسری را براه اندازد، مسرور است.

گیتس میگوید همقطارانش در جلسات در پولند عقیدۀ مشترکی دارند که همۀ اعضای ناتو باید برای فراهم نمودن امنیت برای انتخابات افغانستان کمک بیشتری نمایند.

وزیر دفاع ایالات متحده در شهر کراکوف پولند به خبرنگاران گفت که متحدین ناتو همچنان اهمیت مساعی فزاینده را در قسمت تربیه و توسعۀ پولیس ملی افغانستان مورد بحث قرار داده اند.

گیتس بعد از ختم روز اول جلسات دو روزه در پایتخت سابق پولند صحبت میکرد.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت بروز پنجشنبه از اعضای ناتو تقاضا کرد تا برای مساعی امنیتی در افغانستان عساکر بیشتر فراهم کنند، ولی علاوه نمود که او درک میکند برای آنها شایدچنین عملی از نقطۀ نظر سیاسی ناممکن باشد.

گیتس گفت بسیاری از کشورهای ناتو شاید ترجیح بدهند با کمک در عملیۀ اعمار زیربنای ملکی افغانستان و یا فراهم نمودن کمک غیر نظامی، در جناح ملکی به حکومت کابل کمک کنند.

یاپ دی هوپ سکفر، منشی عمومی ناتو به وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو گفت ماموریت ناتو در افغانستان در جایی که امیدوار بودیم تا بحال میبود، قرار ندارد.او تقاضا کرد که در قسمت مبارزه علیۀ دهشت افگنی و فساد اداری یک طرز تقرب منطقوی اتخاذ شود.

مذاکرات در پولند به تعقیب اعلام پلان براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده برای اعزام ۱۷ هزار عسکر بیشتر به افغانستان صورت گرفت که تعداد عساکر ایالات متحده را به تقریباً ۵۵ هزار نفر بلند برد.قوای بین المللی در افغانستان شامل ۳۰ هزار عسکر خارجی دیگر عمدتاً از کشورهای ناتو میباشد.

آلمان و ایتالیه هردو اعلام کرده اند که قبل از انتخابات مجوزه در افغانستان، عساکر بیشتر بفرستند.آلمان میگوید ۶۰۰ عسکر بیشتر و ایتالیا تعهد نموده ۵۰۰ عسکر اضافی بفرستد.

XS
SM
MD
LG