لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال کرزی از پیشنهاد اوباما برای مذاکره با طالبان


افغانستان از اشارۀ براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر مصالحه با عناصر اعتدالی شورشیان طالب استقبال کرده است.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان بروز یکشنبه گفت که تبصره های آقای اوباما در مورد طالبان خبر خوشی است زیرا حکومت او احساس میکند مصالحه با طالبان راۀ بمیان آمدن صلح و ثبات در افغانستان است.

آقای اوباما طی مصاحبه با روزنامۀ نیویارک تایمز بروز یکشنبه گفت ایالات متحده مایل است فرصت های قایم نمودن تماس را با اعضای اعتدالی طالبان در افغانستان و پاکستان جستجو کند.

او آنرا به نتایجی که قوای ایالات متحده در عراق با قایم نمودن تماس با بنیادگرایان اسلامی که از تاکتیک های افراطی، چون حملات دهشت افگنی القاعده در عراق ناراض بودند، مقایسه کرد.

اما آقای اوباما علاوه کرد که وضع در افغانستان پیچیده تر است. او گفت این بخاطری است که افغانستان منطقه ایست که کمتر تحت کنترول بوده و در طول تاریخ قبایل دران فعالیت های مستقلی داشته اند که دسترسی به آنها را مشکل تر ساخته است.

رئیس جمهور ایالات متحده اخیراً سوقیات ۱۷ هزار عسکر اضافی ایالات متحده را جهت جنگ با شورش روزافزون افغانستان، منظور کرد.

در سایر خبرها، ناتو میگوید انفجار یک بم کنار جاده در شرق افغانستان امروز یکی از عساکر را کشته و حد اقل دو تن دیگر را زخمی ساخت.

همچنان مقامات میگویند انفجار یک بم کنار جاده در ولایت غزنی حد اقل سه فرد پولیس افغانستان را کشته و سه تن دیگر را مجروح ساخت.

همچنان یک بیانیۀ روز یکشنبۀ قوای نظامی ایالات متحده حاکیست که یک گزمۀ مشترک ایالات متحده و افغانستان بروز جمعه در شمال شرق دو فرد پولیس را که آنها را هدف گلوله باری قرار داده بودند، بقتل رسانیدند.

XS
SM
MD
LG