لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد می گوید،افغانستان در سال ۲۰۰۹با آزمون مشکلی  مواجه است .


بان کیمون منشی عمومی ملل متحد میگوید در حالیکه افغانستان برای بر گزاری انتخابات بیستم آگست آمادگی میگیرد، این انتخابات احتمال دارد در جریان یک دورۀ شدت جنگ و خرابی وضع امنیتی در افغانستان صورت گیرد.

منشی ملل متحدبخاطر بر گزاری انتخابات در یک فضای مصون که آزادی بیان، مطبوعات و اجتماع تاحد امکان تضمین شده باشد، تمدید یک سالۀ ماموریت ملل متحد را تقاضا نمود.

آقای بان همچنان تصریح داشت که بعضی دلایلی برای خوشبینی موجود است. او گفت تعبیۀ یک قوای بین المللی، یک انکشاف خوب ومورد استقبال خواهد بود. او همچنان از استحکام قوای امنیتی افغانستان و کاهش در تولید کوکنار ذکر کرد.

افغانستان ۹۰ فیصد هروئین جهان را تولید میکند.

از جانبی ادارۀ پناهندگان ملل متحد و حکومت پاکستان، نامۀ را روز جمعه امضا کردند که باساس آن افغان هایی که ثبت نام شده اند اجازه خواهند داشت که تا ختم سال ۲۰۱۲ در پاکستان باقی بمانند.

در عین زمان یک روزنامۀ ایالات متحده گزارش میدهد که استراتیژی جدید براک اوباما، رئیس جمهور تندروان را ترغیب میکند تا از طالبان و سازمان القاعده دور شوند.

روزنامۀ نیویارک تایمز بروز جمعه گزارش داد که این پیشنهاد بخشی از پلان جدید براک اوباما در قبال ارزیابی مشی ایالات متحده در منطقه بود.

روزنامه گزارش میدهد که حکومت اوباما همچنان در نظر دارد کمک نظامی و مالی را به پاکستان افزایش دهد، اگرچه بقول مقامات حکومت در مورد مقدار آن هنوز گفت و شنود جریان دارد.

انتظار میرود آقای اوباما هفتۀ آینده نتایج ارزیابی استراتیژی خود را منتشر سازد.

آقای اوباما طی مصاحبه ای که بروز یکشنبه منتشر شد گفت ایالات متحده مایل است امکانات آشتی با اعضای اعتدالی طالبان را در افغانستان و پاکستان جستجو نماید.

حکومت اوباما گفته که معتقد است اکثریت شورشیان را میتوان با مشوق های مناسب متقاعد ساخت تا سلاح شان را بزمین بگذارند.

توقع میرود آقای اوباما این پلان را قبل از اشتراک هیلری کلنتن، وزیر خارجه در یک کنفرانس بین المللی مجوزۀ اواخر ماۀ جاری، روی افغانستان منتشر سازد.

آقای اوباما قبلاً سوقیات ۱۷ هزار عسکر اضافی را به افغانستان منظور کرده است.

XS
SM
MD
LG