لینک های دسترسی

Breaking News

قتل۴ تندرو در جنوب افغانستان توسط قوای امریکائی و افغانی


قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان میگوید قوای افغانی و ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در جریان حمله ای که هدف آن یک قوماندان محلی طالبان در ولایت هلمند بود، چهار تندرو را بقتل رسانیدند.

درین بیانیه اسم قوماندان طالبان ذکر نشده ولی گفته شده که او مسؤل دو حمله بر شهرک موسی قلعه در ماۀ دسمبر بود که شامل یک حملۀ بم گزاری انتحاری در بازار موسی قلعه بر قوای ائتلاف میباشد که طی آن ۱۲ نفر از اهالی کشته شدند.

قوای نظامی گفت که این قوا دیشب بر محوطۀ این قوماندان در ولسوالی نادعلی حمله کرده ماشیندارهای کلشنیکوف و تفنگ های شکاری را منتقل ساختند.دو محافظ مسلح این محوطه که از ترک محل امتناع ورزیدند، کشته شدند.

این بیانیه ذکر نکرده که آیا این قوماندان طالبان در وقت حمله کجا بود.

جنوب افغانستان مرکز شورش روزافزون شورشیان تحت رهبری طالبان است که قسماً توسط قاچاق حاصلات کشت کوکنار ولایت هلمند تمویل میگردد.

بروز چهارشنبه در هلمند، قوای نظامی ایالات متحده گفت یک دسته از تندروان بر عساکر افغانی و امریکائی حملۀ غافل گیرانه نمودند که در نتیجۀ آن یک حملۀ هوائی براه افتاد و ۲۰ تندرو از اثر آن کشته شدند.

حکومت اوباما یک استراتیژی تعدیل شده را جهت مبارزه علیۀ تندروان در افغانستان و ثبات بخشیدن به پاکستان اعلام کرد.این پلان جدید شامل هزاران عسکر اضافی ایالات متحده و پول بیشتر و جهت تربیۀ پولیس ملی افغانستان و انکشاف مناطق قبایلی میباشد.

XS
SM
MD
LG