لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما تعهد کرد که در صدد جهان عاری از اسلحۀ اتمی شود.


براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده میگوید بزودی اجندایی را اعلام خواهد کرد که طی آن در صدد عاری ساختن جهان از اسلحۀ ذروی خواهد شد.

آقای اوباما طی سخنرانی در محضر محصلین در شهر شرقی اشتراسبورگ فرانسه گفت انتشار اسلحۀ ذروی شاید به امحای هر شهری در کرۀ زمین گردد. او گفت که این پیشنهاد خود را بروز یکشنبه در پراگ اعلام خواهد کرد.

آقای اوباما بعدتر در طول روز جمعه به پیشواز افتتاح جلسۀ دو روزۀ سران بمناسبت شصتمین سالگرد تاسیس ناتو،با انگلا میرکل، صدراعظم آلمان مذاکرات همه جانبه ای را بعمل آورد.

صدراعظم آلمان گفت آلمان میخواهد مسؤلیت های خود را در افغانستان بعهده بگیرد و او از علائم آمادگی ایالات متحده جهت آغاز روابط با ایران استقبال کرد.

آقای اوباما از تبصره های صدراعظم آلمان در مورد افغانستان استقبال نمود. او بر آمادگی ایالات متحده جهت همکاری با متحدین اروپائی اش تاکید کرد. او خاطر نشان ساخت که ناتو باید یک ماموریت واضح داشته باشد و هشدار داد که در غیر آن ناکام خواهد شد.

قبلاً نیکولاس سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه از مشی جدید آقای اوباما با رابطه به افغانستان پشتیبانی محکم کرده تعهد نمود که در قسمت تربیۀ پولیس و بازسازی افغانستان کمک کند.

رهبران ایالات متحده و فرانسه در شتراسبورگ ملاقات نمودند.

XS
SM
MD
LG