لینک های دسترسی

Breaking News

مکرنن: تسلیمی امور امنیتی به قوای افغان به سال ها وقت نیاز دارد


مقامات نظامی امریکا و ناتو میگویند، با وجود اعزام عساکر اضافی و نشانه های پیشرفت سیاسی، سال ها وقت به کار است تا نیرو های ائتلاف بتوانند امور امنیتی افغانستان را به طور کامل به قوای افغان تسلیم نماید.

جنرال دیوید مکرنین، قوماندان نیرو های ائتلاف به روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، پناهگاه های تندروان در آنسوی سرحد پاکستان هنوز هم به مثابۀ خطر باقی مانده است.

او همچنان اضافه نمود که رهبری شصت فیصد عملیات نظامی را در افغانستان اکنون اردوی ملی به دوش دارد؛ در حالی که پولیس ملی در فراهم ساختن امنیت تا حال ناتوان بوده است.

در سایر خبر ها، اردوی امریکا میگوید قوای ائتلاف و افغان چهار تندرو مظنون را توقیف و چهار تن دیگر را طی تهاجمی در جنوب افغانستان توقیف کرده اند.

اعلامیه ائتلاف میگوید، این تهاجم که دیروز دوشنبه صورت گرفت، حجره ساختن بم مربوط طالبان را در ولایت قندهار هدف قرار میداد.

همچنان، در جنوب افغانستان انفجار یک بم کنار جاده یک عسکر به رهبری ناتو را کشته و سه عسکر دیگر را مجروح نمود. ناتو ملیت این عساکر را افشاء نکرده است.

همچنان بروز چهارشنبه، در اثر پرتاب یک راکت در ولایت ارزگان، یک عسکر هالندی کشته شده و ۵ تن دیگر مجروح شدند.

این قتل ها در حالی صورت گرفت که ریچرد هولبروک، نماینده خاص ایالات متحده، و ریس ارکان حرب، جنرال مایک مولین، سفر خود را به افغانستان پایان دادند.

XS
SM
MD
LG