لینک های دسترسی

Breaking News

قتل۳۲ تندرو در افغانستان


قوای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان میگوید در تصادمات تازه و حملات هوائی در جنوب افغانستان ۳۲ تندرو کشته شدند.

یک بیانیۀ ائتلاف حاکیست که دو تصادم بروز پنجشنبه در ولایات هلمند و ارزگان رخ داد.

بیانیه مشعر است که در هر دو واقعه عساکر افغانی و ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در گزمه بودند که هدف حملات شورشیان مظنون قرار گرفته و با کمک قوای هوائی پاسخ دادند که بمرگ ۲۷ تندرو منجر گردید.

قوای نظامی میگوید که در هیچ یک ازین تصادمات عساکر افغانی و یا ائتلاف تلفاتی را متحمل نگردیدند.

قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان همچنان میگوید که قوای ائتلاف در ولایت قندهار پنج تندرو مظنون را بقتل رسانید. یک بیانیۀ ائتلاف که بروز جمعه صادر شد حاکیست که عساکر یک شبکۀ جنگجویان طالب مسؤل حملات در منطقه را در ولسوالی میوند هدف قرار داده بودند.

در یک واقعۀ دیگر در جنوب، یک مقام محلی گفت شورشیان بر یک موضع تفتیش پولیس حمله کرده، شش فرد پولیس را بقتل رسانیدند.

جنوب افغانستان مرکز شورش تحت رهبری طالبان است که قسماً توسط قاچاق مواد مخدر محصول ولایت هلمند، تمویل میگردد.

همچنان بروز پنجشنبه در واشنگتن ، هلری کلنتن، وزیر خارجه و رابرت گیست وزیر دفاع ایالات متحده با ستیڤن سمث Stephen Smithوزیر خارجه و جول فتس گبن Joel Fitzgibbon، وزیر دفاع آسترالیا ملاقات کرده و همکاری نظامی در افغانستان را مورد بحث قرار دادند.

گیتس بعد از ملاقات این موضوع را افشا نکرد که آیا ایالات متحده از آسترالیا خواستار ارسال عساکر بیشتر به افغانستان شد یانه.

آسترالیا در حال حاضر در حدود ۱۱۰۰ عسکر در افغانستان دارد که در داخل قوای بین المللی با طالبان میجنگند.

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده خواستار پشتیبانی بیشتر متحدین ناتو از استراتیژی جدیدش جهت ثبات بخشیدن به افغانستان و پاکستان گردیده است. آقای اوباما سوقیات ۲۱ هزار عسکر اضافی و مربیون ایالات متحده را به افغانستان منظور کرده است.

XS
SM
MD
LG