لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی از مکرنن خواهان توضیحات در مورد تلفات افراد ملکی شد


طبق اطلاعیه مطبوعاتی دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، حامدکرزی، رئیس جمهور آنکشور در یک جلسهء مشترک امنیتی، از جنرال دیوید مکرنن، قوماندان عمومی نیروهای ناتو- ائتلاف در مورد وقوع حوادثی توضیحات خواست که اخیراٌ منجر به تلفات ملکی در ولایت های خوست و کنر گردید.

در این جلسه که قبل از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، جنرال دیوید مکرنن از بابت وقوع این حوادث به شدت اظهار تاسف نموده گفت، با وجود احتیاط و کوشش های متداوم قوای ناتو-ائتلاف افراد ملکی در ولایات خوست و کنر اشتباهاٌ متحمل تلفات شدند.

موصوف افزود که پساز این واقعات نیروهای ناتو- ائتلاف در همکاری با نیروی های امنیتی افغانستان و مقامات ولایتی مشترکاٌ در مورد چگونگی حوادث بطور جداگانه تحقیق کرده اند و مسوولیت ارتکاب آنها را پذیرفته اند.

جنرال مکرنن همچنان گفت، قوای ناتو- ائتلاف بخاطر وقوع تلفات ملکی از خانواده های قربانیان معذرت خواستند و از آنان دلجویی به عمل آوردند.

قوماندان عمومی قوای ناتو- ائتلاف تاکید کرد که برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگوار با نیروی های امنیتی افغان و مقامات ولایتی با جدیت بیشتر همکاری و تلاش خواهند کرد.

در یک خبر دیگر، قوای ناتو در افغانستان میگوید یک تن از عساکرش در اثر یک انفجار در شرق افغانستان بروز چهارشنبه کشته شد.

قوای بین المللی در مورد تفصیلاتی ارائه نکرده و همچنان ملیت عسکر کشته شده را نیز افشاء ننموده است.

ایالات متحده در شرق افغاستان حظور وسیعی دارد، ولی عساکر کشور های دیگر نیز در منطقه فعالیت میکنند.

مایک مولین، ریس ارکان حرب ایالات متحده میگوید، با افزایش حظور نظامی ایالات متحده در افغانستان، توقع میرود خشونت در آنکشور در ماه های آینده افزایش یابد.

مولین در یک مصاحبه تلویزیونی در هفته جاری گفت، استقرار ۱۷ هزار عسکر اضافی به افغانستان، سر انجام بر وضع آنکشور "تاثیر مثبتی" خواهد داشت.

همچنان، در اثر انفجار یک بم کنار جاده در ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار که هدف آن یک موتر گزمۀ پولیس بود، به روز چهارشنبه دو پولیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گفتۀ مقامات امنیتی، در این حادثه دو رهگذر زننیز زخمی شده اند.

طبق یک خبر دیگر، طی دو انفجار جداگانه در ولایت هلمند، امروز صبح یک پولیس و چهار فردی که میخواستند ماین ها را جابجا نمایند، کشته شدند.

به گفتۀ مسئولین ولایت هلمند، انفجار اولی در ولسوالی نهر سراج و دومی در ولسوالی نادعلی بوقوع پیوسته است.

همچنین گزارش داده شده است که مأمورین امنیتیولایت قندهار دو تن را به اتهام قتل ستاره اچکزی عضو شورای آن ولایت دستگیر کرده اند.

XS
SM
MD
LG