لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل از روز جهانی "زمین پاک"


روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ اپریل در تمام دنیا برگذار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود «زمین»‌ را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

روز زمین پاک مناسبت سالانه ای است که با هدف افزایش آگاهی و تجلیل از محیط زیست کره زمین نامگذاری شده است. در سال ۱۹۶۹، جان مک مونل فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح کرد و در همان سال پرچم زمین پاک را طراحی کرد.

سر منشی سازمان ملل متحد بین سالهای( 1962- 1971) از مفکوره مک کونل استقبال کرد و این روز به یک روز جهانی در جنتری های سراسر دنیا تبدیل شد.

در ایالات متحده میباشد به همین مناسبت مراسم خاصی در تمام شهر ها و ایالات این کشور به مناسبت روز جهانی زمین طرح ریزی شده است. در شهر واشنگتن، از چهارم اپریل برای استقبال از این روز، آمادگی ها آغاز شده است بروز ۴ اپریل، مردم در حاشیه دریای پوتامیک اجتماع نموده و تمام ذباله ها را از آنجا پاک نمودند.

بروز ۱۸ اپریل در تمام ساحات شهر های واشنگتن، و ایالات حومه آن که ویرجنیا و مریلند میباشد مردم اطراف نهر های داخلی و دریای اناکوستیا، را از موجودیت ذباله ها پاک نمودند.

در همین روز کارکنان باغ وحش ملی و بازدید کننده گان تمام ساحه باغ وحش را از موجودیت اشیای اظافی چون قوطی های نوشابه، کاغذ های که غذا را در آن می پیچند و باقی کثافات پاک نمودند. در همچو موارد اکثراً از اطفال هم تقاضا میشود تا در پاک کاری سهم بگیرند تا جزئی از عادات شان گردد.

در روز ۲۵ اپریل در شهر الکساندریه در ایالت ویرجنیا از مردم خواسته شده است تا با استفاده از بایسکل ها و یا وسایل نقلیه عمومی و یا پیاده به پارک ملی بن برمن آمده و در اجتماع برای تلبیغ استفاده دوباره از اشیا سهم بگیرند. در این مراسم از مردم با موسیقی، نهال شانی و دیگر تفریحات استقبال خواهد شد.

و در شهر واشنگتن امروز ۱۹ اپریل در محوطه بزرگی که در مقابل کانگرس ایالات متحده قرار دارد، نمایشات، سخن رانی ها و موسیقی از روز جهانی زمین استقبال خواهند نمود.

XS
SM
MD
LG