لینک های دسترسی

Breaking News

سفر صدراعظم برتانیه به کابل جهت مذاکره با کرزی


گوردن برون، صدراعظم برتانیه در کابل با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان ملاقات کرد تا یک استراتیژی جدید جهت جنگ با آنچه او لانۀ دهشت افگنی در منطقۀ کوهستانی سرحد با پاکستان خواند، مورد بحث قرار دهد.

آقای برون بروز دوشنبه گفت که برتانیه میخواهد مقامات افغانی مانند عملیه ای که در عراق تعقیب شد، به متقبل شدن مسؤلیت های امنیتی از قوای خارجی از یک ولایت به ولایت دیگر آغاز کنند. او میگوید این استراتیژی بر ضرورت جهت تعلیم ده ها هزار عسکر جدید افغانستان تاکید میکند.

آقای برون میگوید در طول روز دوشنبه به پاکستان میرود تا با آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان ملاقات کند. او میگوید استراتیژی جدید او برای مبارزه با طالبان در منطقه، هر کشور را بشکل متفاوت ولی متممی تقرب میکند.

در عین زمان، آقای کرزی تائید نموده که در انتخابات ماۀ آگست کاندید میباشد و آنچه را که وسیعاً توقع میرفت رسمی ساخت.

قوای افغانی و ائتلاف بروز دوشنبه در جریان عملیاتی جهت مختل ساختن یک شبکۀ بم سازی در جنوب و شرق افغانستان، پنج تندرو را کشته و ۱۲ تن دیگر را زخمی ساخته است.

قوای نظامی ایالات متحده میگوید عساکر کوشش میکردند تا چندین محوطه را در یک دهکده در ولایت قندهار جستجو کنند که تندروان مسلح برانها گلوله باری کردند. عساکر به آتش متقابل پرداخته پنج تندرو را کشتند
XS
SM
MD
LG