لینک های دسترسی

Breaking News

احتجاج اهالی فراه بمقابل کشته شدن افراد ملکی


در غرب افغانستان امروز پنجشنبه یک جمعیت خشمگین دراحتجاج دربرابر تفات اخیر اهالی ملکی، که حملات هوائی ایالات متحده را مسئول آن میدانند، به مظاهره پرداخته بر عمارات حکومتی سنگ پرتاب کردند.

مامورین محل گفتتند پلیس در سعی برای متفرق ساختن احتجاج کنندگان در شهرفراه در ولایت دارای عین نام شلیک کردند.

مامورین صحی محل میگویند درهرج و مرجی که دست داد یک تن از مظاهره کنندگان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و حد اقل سه تن دیگر زخمی شدند.

جمعیت علیه حادثه شروع هفته در ولایت فراه احتجاج می کردند که درآن مامورین محلی افغان میگویند حملات هوائی ایالات متحده زیاده از ۱۰۰ تن را، که عمدتاً افراد ملکی بودند، بقتل رسانید.

رابرت گیتس، وزیردفاع ایالات متحده در افغانستان به خبرنگاران گفت یک تیم تحقیق کنندگان اوضاع در بالا بلوک بر این واقعه تحقیق می نماید. اوگفت گزارشهایی را شنیده است که جنگجویان طالب در یک حمله با بم دستی اهالی ملکی را کشته و بعدا جسد آنها رادرصحنه جابجا کرده اند تا چنین معلوم گردد که آنها توسط قوای ایالات متحده کشته شده اند.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت در انتظار حصول نتیجه این تحقیق است.

او همچنان تاسف اش را ازتلفات اهالی ملکی ابراز کرد و تعهد سپرد که ایالات متحده هر گونه اصلاحات لازم ر ا بکار خواهد بست.

جنرال دیود مکرنان، قوماندان ارشد ایالات متحده و ناتو در افغانستان نیز بروز چهارشنبه گفت که شواهد و نشانه های اولیه نشان میدهد که قوای ایالات متحده شاید مسئول مرگ این تعداد نفر از اهالی ملکی نبوده است.

جنرال مکرنان گفت والی ولایت فراه خواستار حملات هوائی شد تا به افراد پلیس افغان بمقابل یک دسته نسبتاً بزرگ طالبان، که قبلاً سه تن ا ز مامورین محلی را سر بریده بودند، کمک کند. او علاوه نمودکه اطلاعات اولیه ازیک تحقیق مشترک ایالات متحده و افغانستان حاکی است که این حملات هوائی سبب مرگ اهالی نشده است.

رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده که دیروز چهار شنبه به افغانستان موصلت کرد به خبرنگران گفت در مورد پیشرفت ابتکارات اش جهت بهبود بخشیدن به ظرفیت استخباراتی ایالات متحده در جلوگیری از تلفات اهالی ملکی تحقیق خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG