لینک های دسترسی

Breaking News

هفت کشته و21 زخمی درانفجار انتحاری شرق افغانستان


مامورین افغان میگویند انفجار انتحاری بم در یک پایگاه نظامی ایالات متحده در شرق افغانستان هفت تن را کشته است .

یک مامور ولایتی امروز چهار شنبه گفت انفجار یک بمدر یک دروازه ای رخداد که درآن کارگران در انتظار ورود به داخل پایگاه واقع در حومه خوست بودند. وزارت داخله افغانستان گفت در این حمله ۲۱ تن زخمی شده اند .

درعین حال قوای نظامی ایالات متحده گفت که تندروان راکتهایی را بر پایگاه در جنوب غرب ولایت پکتیکا پرتاب کرده ا ند. در واکنش قوای ایالات متحده دست به حملات هوائی زد که ۶ تن از شورشیان و دو تن ازاهالی را بقتل رساند و چهار تن دیگر ازمردمان محل را زخمی ساخت .

یک موضوع عمده مورد اختلاف میان افغانستان و ایالات متحده حملات هوائی بر اهداف تندروان است.حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان گفته است این حملات قابل قبول نیست و بخاطر کشته شدن اهالی ملکی منزلت قوای ائتلاف را در نزد مردمان محل ضعیف میسازد.

بروز سه شنبه۱۱ انفجار انتحاری در خوست عمارات حکومتی را هدف قرارداد و دست کم ۹تن را در انفجارات و نبردی که متعاقب آن دست داد به هلاکت رساند.

مامورین محل گفتند ۱۶ تندیگر از اهالی ملکی زمانی زخمی شدند کهمهاجمین دفتر کار والی و عمارت شاروالی راهدف قراردادو چندین تن را گروگان گرفتند.

قوای ایالات متحده و افغان بعدتر بر عمارت هجوم برده سه تن از شورشیان را هلاک ساختند و گروگانها را آزاد ساختند. طالبان ادعای مسئولیت کرده و گفته اند که ۳۰ تن از مهاجمین، بشمولمنفجر کنندگان انتحاری بم را به خوست فرستادند، که درآن یک پایگاه نظامی بزرگ واقع است.

XS
SM
MD
LG